٢٧ کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی فعال است

ارومیه(پانا)- مسئول دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی گفت: کانون های مساجد این شهر به ٢٤ کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی مجهز است و به ١٠ هزار و ٤٨٦ عضو ثابت خدمات ارائه می کند.

کد مطلب: ۸۳۰۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
٢٧ کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی فعال است

یوسف ضیافتی با اشاره به اینکه این کتابخانه ها بر اساس مساحت و نوع فعالیت درجه بندی شده است، افزود: کانون های فرهنگی هنری این شهرستان دارای سه کتابخانه درجه یک، ٢ کتابخانه درجه ٢، پنج کتابخانه درجه ٣، ١٠ کتابخانه درجه ٤ و هفت کتابخانه درجه ٥ است.
وی اضافه کرد: هشت کتابخانه روستایی و هفت کتابخانه روستایی خدمات قفسه باز را برای اعضای این کتابخانه ها ارائه می کنند.
ضیافتی با اشاره به اینکه دسترسی مستقیم و سریع اعضا به منابع و امکان انتخاب کتاب دلخواه از میان کتاب های مشابه از مزایای نظام قفسه باز است، ادامه داد: آشنایی با کتاب های مختلف که به دلایلی به صورت مطلوب معرفی نشده اند، آشنایی با حوزه های مختلف دانش بشری و تقسیم بندی علمی آنها و جلوگیری از اتلاف وقت و نیروی جسمی اعضا و کتابداران از دیگر مزایای نظام قفسه باز کتابخانه ها به شمار می رود.
وی گفت: ٢ خانه دیجیتال در کانون های این شهر فعالیت های دیجیتالی و همچنین دوره های آموزش های کامپیوتر را به اعضا ارائه می کنند.
تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون ها به شمار می رود؛ دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی در خرداد ١٣٩٢ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده، دارای ٦٦ کانون شهری و ٩٦ کانون روستایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار