معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد

برنامه ریزی ویژه اوقات فراغت زمینه ساز کارآفرینی و اشتغال دانش آموزان است

یزد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزدبا اشاره به برنامه ریزی ویژه آموزش و پرورش برای دانش آموزان در تابستان، بیان داشت: آموزش وپرورش در طول سال تحصیلی و به ویژه برای تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در جهت بستر سازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش آموزان و استفاده بهینه از وجود نیروهای کارآمد و مجرب موجب غنی سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۰۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی ویژه اوقات فراغت  زمینه ساز کارآفرینی و اشتغال دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان به دلیل وسعت کار و حجم فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اوقات فراغت انحصار به تابستان و تعطیلی مدارس ندارد هرچند که در تابستان پررنگ تر می‌شود.

علی سرداری ادامه داد: آموزش وپرورش در طول سال تحصیلی و به ویژه برای تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در جهت بستر سازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش آموزان و استفاده بهینه از وجود نیروهای کارآمد و مجرب موجب غنی سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌شود و از اتلاف وقت آن ها در تابستان جلوگیری کرده و به استفاده از امکانات و منابع فراغتی متناسب با نیازهای آن ها کمک می کند و در زمینه های مختلف برنامه ریزی نموده است .

وی افزود: برنامه ریزی ویژه اوقات فراغت جهت تحقق شعار امسال و زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال دانش آموزان، زمینه سازی حضور دانش آموزان در فعالیت‌ها و مسابقات مختلف قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، سیاسی و اجتماعی ، علمی و ورزشی در رده ها ورشته های مختلف، برگزاری اردوی دانش آموزی ویژه همیاران مشاور در تابستان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر، توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار و ایجاد زمینه‌های سازندگی و محرومیت زدایی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد.

سرداری در خصوص برنامه‌های ورزشی که برای ایام تابستان دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: 70 کانون ورزشی درون مدرسه‌ای شامل 9000 دانش آموز و 260 کانون ورزشی برون مدرسه‌ای شامل 60 هزار دانش آموز در رشته‌های ورزشی توپی مانند فوتبال و والیبال، راکتی مانند تنیس و بدمینتون و رشته‌های انفرادی مانند شطرنج، شنا و .. در ایام فراغت تابستان فعالیت دارند وآماده خدمت رسانی به دانش‌آموزان هستند.

وی در خصوص برنامه های سیاحتی زیارتی برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان نیز عنوان کرد: در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردوهای بنیاد علوی، اردوهای گردشگری، اردوهای زیارت اولی ها و همچنین اردوهای ویژه اعضای تشکل ها در درون و برون استان، طرح هجرت3 و اردوهای جهادی برگزار خواهد شد.

سرداری با بیان اینکه تعداد 550 پایگاه در سطح استان میزبان دانش آموزان برای کلاس‌های مختلف آموزشی است، ادامه داد:این کلاس‌ها شامل کلاس‌های قرآنی، هنری، صنایع دستی، تجسمی، فن بیان و سخن وری و مجری گری، مهارت های فنی، فیلم سازی، عکاسی، شیرنی پزی، ورزشی، داستان نویسی، رباتیک، ساخت سازه‌های ماکارونی، کامپیوتر و ... و کلاس های المپیادی و علمی در پژوهشسراهای استان هستند.

وی افزود: با عنایت بر اینکه تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی، پایگاه های دارالقرآن الکریم، کانون‌های فرهنگی تربیتی، کانون پرورشی فکری کوکان و نوجوانان‌، اردوگاه‌های دانش آموزی، مجتمع ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های عمومی و تخصصی اوقات فراغت؛ پایگاه بسیج دانش آموزی، پایگاه های سازمان جوانان هلال احمر، پژوهشسراها و ... در ایام تابستان آماده همکاری و ارائه خدمات به دانش‌آموزان هستند پیش بینی می‌شود تعداد 85 هزار دانش آموز در استان در طرح اوقات فراغت تابستان شرکت و از امکانات و برنامه‌ریزی‌های موجود بهره مند شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، انجام مسابقات کتابخوانی با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان، ایجاد پایگاه‌های ویژه دانش آموزان استثنایی، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی با همکاری سازمان‌های مختلف از قبیل آتش نشانی، مراکز بهداشتی و راهنمایی و رانندگی، فعال کردن 9 اردوگاه ثابت استانی و شهرستانی، ایجاد سامانه همگام برای ثبت اطلاعات دانش آموزان فعال در برنامه‌های اوقات فراغت را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای ایام تابستان نام برد.

سرداری تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود فرزندان خود را به گونه‌ای راهنمایی کنند که در زمینه‌ها و رشته‌های مورد علاقه‌شان شرکت کنند و از اجبار آن‌ها خودداری شود تا تابستانی شاد و مؤثر را داشته باشند و آمادگی لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید فراهم نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار