جمع‌آوری 750 میلیون زکات فطره در استان یزد

یزد (پانا) - ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﯾﺰﺩ بیان داشت: میزان زکات فطره جمع‌آوری شده سال گذشته در استان 630 میلیون تومان بوده که این رقم با توجه به آمارهای اولیه سال جاری قریب 750 میلیون تومان برآورد می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌آوری 750 میلیون زکات فطره در استان یزد

«ﻏﻼﻣﺮﺿﺎ ﻣﺸﻌﻠﭽﯽ» در این باره افزود: میزان زکات فطره جمع‌آوری شده سال گذشته در استان 630 میلیون تومان بوده که این رقم با توجه به آمارهای اولیه سال جاری قریب 750 میلیون تومان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به افزایش پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه از 380 مورد به 420 پایگاه در شهر یزد، بیان کرد: عمده این پایگاه‌ها در مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری محلات فعال بودند که به دلیل افزایش استقبال مردم نسبت به سال گذشته رشد داشتند.

مشعلچی در مورد محل استفاده از زکات فطره روزه‌داران استان نیز تاکید کرد: فطریه‌های جمع آوری شده در هر شهر در راستای رفع نیازهای معیشتی، بهبود سوء تغذیه، درمان و تحصیل، جهیزیه و مسکن افراد نیازمند همان شهر هزینه خواهد شد.

وی همچنین از جایگزینی روش‌های الکترونیکی جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جمله زکات فطره به جای روش‌های سنتی خبر داد و تصریح کرد: شهروندان و خیرین امسال می‌توانستند از طریق خط تلفن 0968877 و کد USSD *8877# اقدام به پرداخت فطریه کنند.

این مسئول اضافه کرد: البته روش‌های دیگری مانند پایگاه‌ اینترنتی Emdad.ir و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان «بله» و «سنا» از دیگر روش‌های جذب فطریه در استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار