رئیس سازمان اوقاف: باید مجموعه‌های اقتصادی وقف را مدیریت کرد

کرمان (پانا) - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از کارکردهای وقف، اقتصادی است و باید مجموعه‌های اقتصادی وقف را بیش از گذشته مدیریت کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان اوقاف: باید مجموعه‌های اقتصادی وقف را مدیریت کرد

حجت‌الاسلام علی محمدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید کرمان گفت: ما در این انتخاب هیچ شک و شبهه‌ای نداریم که راه مورد تایید و سعادت ملت ایران در همین راهی است که امام برای ما تبیین کرد و مقام معظم رهبری آن را هدایت می‌کنند و ادامه می‌دهند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: دشمنان ملت ایران دروغ می‌گویند که ما را دوست دارند به ویژه سران و حکام آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی که ابراز محبت و دوستی می‌کنند، تنها نفاق است و دلیل آن هم مشخص است.
محمدی عنوان کرد: مشکلات و موانعی که برای ملت ایران درست می‌کنند، بیشترین سختی‌ آن برای ملت ایران است، از برنامه‌های حساب شده دشمن، مایوس و ناامید کردن مردم نسبت به آینده و گذشته انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: اما دشمنان ما کور خوانده‌اند و اشتباه می‌کنند، این ملت راه خود را شناخته و درست تشخیص داده‌اند، همان طور که ۴۰ سال خداوند این ملت را یاری کرده در ادامه راه هم قطعا نصرت خداوند شامل حال ملت ایران می‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر کسانی خسته شده‌اند، مردم را به حال خود تصور نکنند و بدانند که آنها پای کار هستند، ملت ایران در روز قدس به صحنه آمدند و نشان دادند که تا آخر برای دفاع از قرآن و اهل بیت ایستاده‌اند.
محمدی با اشاره به معارفه مدیرکل جدید بیان داشت: حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده قبلا هم عنوان کرده بود که از این مسؤولیت کناره‌گیری کند و در این مدت ۱۲ سال اقدامات مطلوبی نیز در استان کرمان انجام داده‌ و ۸۰ تا ۹۰ درصد برنامه‌های اوقاف در کشور تدوین شده است.
وی عنوان کرد: در زمینه ارزیابی ادارات اوقاف در استان‌ها، مولفه‌های متعددی از جمله اجرای نیات واقفان وجود دارد و پول موقوفات و امامزاده‌ها در همان زمینه خرج می‌شود و هیچ تداخل و برداشت غیری از آنها وجود ندارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: بزرگترین اختلاف ملکی با یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار میان سازمان اوقاف و سازمان منابع طبیعی بود که در تفاهم‌نامه‌ای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن تعیین تکلیف شده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه اخذ سند رسمی از سال ۱۳۱۰ تا پایان ۸۸، ۶۵ هزار سند رسمی برای موقوفات گرفته شده و از سال ۸۹ تا ۹۶ بالغ بر ۷۰ هزار سند رسمی موقوفات اخذ شده است.
محمدی با اشاره به سابقه حجت‌الاسلام تدینی کدیرکل جدید اوقاف کرمان گفت: وی از مدیران پرتحرک و تعامل و اهل صبر است که از این پس به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان فعالیت خواهد داشتفعالیت خواهد داشت.

وی ابراز داشت: یکی از کارکردهای وقف اقتصادی است و باید مجموعه‌های اقتصادی وقف را باید بیش از گذشته مدیریت کرد که از قبل نیات واقفان به مردم خدمات داد.

محمدی گفت: تعهد کرده‌ایم از ظرفیت موقوفات و امامزادگان طبق موازین شرعی و حقوقی عمل کنیم و در هیچ دوره‌ای تاکنون به این اندازه به نیات واقفان عمل نشده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار