مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی خبر داد:

طراحی سامانه استحقاق سنجی درمان بیمه شدگان

بیرجند (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: سامانه استحقاق سنجی درمان بیماران در بیمارستان ها طراحی شده است و از ماه اینده عملیاتی و اجراخواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۰۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طراحی سامانه استحقاق سنجی درمان بیمه شدگان

علی اربابی مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان دولتی و تخصصی در حوزه بیمه درمان کشور در حال فعالیت است که تنها سازمانی است که به طور انحصاری نماینده دولت در بیمه درمان کشور است.

اربابی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا فرهنگ سازی میان مردم در باره ساختار بیمه صورت بگیرد تا مردم به این نتیجه برسند که بیمه سازمانی با منابع نامحدود نیست ، بلکه باید با درخواست های معقول و پرهیز از تجویز های نا متعارف در خصوص دارو ها و درمان ها ، حقوق مردم و حتی جامعه پزشکی صیانت شود.

مدیر عامل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی افزود: کمک مردم در صیانت از حقوق سازمان های بیمه گر ، میتواند تعهدات سازمانهای بیمه ای را افزایش دهد و حتی باعث حفظ حقوق بیماران شود.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده در سطح کشور ، نشان داده شده است که اگر امور و هزینه ها بهینه سازی شود و نسخ به طور الکترونیکی در درمانگاه ها و بیمارستان ها ارائه شوند، از هدر رفت منابع جلوگیری خواهد شد.

اربابی در خصوص آمار بیمه شدگان در استان و بدهی های بیمه سلامت به نهاد های طرف قرار داد گفت: در استان خراسان جنوبی حدود 475 هزار نفر که تشکیل دهنده 62 درصد از جمعیت استان هستند، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد سهم کارکنان دولت با 66 هزار نفر بیمه شده است.

مدیر عامل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث بدهی های بیمه سلامت استان به موسسات طرف قرارداد باید گفت که مجموع بدهی های بیمه سلامت استان به موسسه های طرف قرارداد 66 میلیارد تومان است ولی با این وجود مطالبات و بدهی های بخشی از نهاد ها مثل بیمارستان ها ، پزشکان و داروخانه ها پرداخت شده است.

وی افزود:در استان خراسان جنوبی افرادی وجود دارند که دو دفترچه بیمه یا در اصطلاح هم پوشانی دارند اما در حال حاضر 57693نفر از بیمه شدگان روستایی که از اعتبار دفترچه آنها گذشته است و یا افرادی که دو دفترچه دارند ، ابطال بیمه و دفترچه شده اند و این طرح ابطال هم اکنون نیز در حال اجراست که تمام افرادی که به این وضعیت دچار هستند ، ابطال دفترچه شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: سامانه استحقاق سنجی درمان بیماران در بیمارستان ها طراحی شده است و از ماه اینده عملیاتی و اجراخواهد شد.

اربابی افزود: این سامانه با وارد کردن کد ملی بیمار وضعیت بیمه وی را بررسی و در صورت دارا بودن دو دفترچه از دو شرکت بیمه ، بیمار می بایست یکی از دو دفترچه را ابطال و سپس پذیرش بیمه ای خواهد شد.

وی در پایان گفت : استحقاق سنجی بدین معناست که آیا فرد مشمول درمان با آن دفترچه بیمه میشود و یا سرانه بیمه ای خود را پرداخت کرده است یا نه.

گفتنی است در روز پنج شنبه 31 خرداد ماه سال جاری ، همایش کشوری مدیریت منابع و مصارف با رویکرد های نوین در تجویز منطقی خدمات پزشکی ، از ساعت 8 صبح الی 15 برگزار خواهد شد و سخنران ویژه این همایش که به همت اداره بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام خواهد شد، دکتر پور رضا استاد تمام دانشگاه تهران خواهد بود و مبحث ویژه این همایش نیز اقتصاد سلامت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار