اولین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی ثامن الحجج برگزار شد

تهران (پانا) - اولین جلسه رسیدگی به اتهام مسئولان تعاونی مالی-اعتباری «ثامن الحجج» به ریاست قاضی باقری و با حضور نماینده دادستان تهران، متهمان و شکات پرونده در محل سالن مجتمع قضایی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۰۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی ثامن الحجج برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه به شرح مقدماتی از نحوه تشکیل پرونده و سیر رسیدگی به اتهامات و تخلفات تعاونی ثامن الحجج از مرحله دادسرا تا امروز پرداخت و اظهار کرد: پرونده این تعاونی ابتدا بر اساس شکایت بانک مرکزی در سال 93 در دادسرای امور اقتصادی تهران تشکیل شد.

قاضی باقری ادامه داد: پس از مشکلاتی که برای بازپرداخت سپرده ها آغاز شد شکایات عدیده ای در شهرستانها مطرح و با توجه به حجم بالای شکایات و مطالبات، تصمیم به رسیدگی به پرونده ها در دادسرای امور اقتصادی تهران گرفته شد.

وی افزود: شعبه سوم بازپرسی دادسرا پس از تحقیقات مقدماتی در سال 96 برای سه نفر از متهمان پرونده قرار جلب به دادرسی صادر کرد و برای تعداد دیگری از اتهامات به لحاظ تکمیل تحقیقات، پرونده مفتوح اعلام شد.

قاضی باقری گفت: پس از صدور کیفرخواست و حل اختلافات ایجاد شده بر سر محل رسیدگی به این پرونده، نهایتا دیوان عالی کشور، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران را جهت رسیدگی به این پرونده انتخاب کرد و امروز شاهد برگزاری اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در این دادگاه هستیم.

بر اساس این گزارشریال آنچه در متن کیفرخواست جالب توجه بود، فرصت طلبی و سوء استفاده این تعاونی و برخی موسسات مشابه از شرایط امنیتی-سیاسی سالهای 88 تا 89 و جلب سپرده های عدیده از مردم با وجود اذعان به مشکلات در بازپرداخت سودها و در غیاب نظارت و سهل انگاری نهادهای مسئول بوه که عاملی مهم برای تشدید و تعمیق مشکلات تعاونی و سپرده گذاران آن شد.

در ادامه با توجه به سنگینی حجم کیفرخواست و با نظر ریاست دادگاه، قرار شد ادامه قرائت متن کیفرخواست در جلسه بعدی صورت پذیرد.

ریاست دادگاه با اشاره به حجم بالای کیفرخواست و ضرورت شنیدن شکایت شکات از حاضرین خواست تا برای کمک به تسریع در رسیدگی و صرفه جویی در وقت، با انتخاب نماینده یا نمایندگانی از بین خود به ارائه شکایت در جلسه بعدی دادگاه بپردازند تا از بیان اظهارات تکراری و اطاله جلسه جلوگیری شود.

با اعلام ختم دادگاه از سوی قاضی باقری، ادامه جلسه به روز شنبه دوم تیر موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار