«میراث کویر» ویژه برنامه دکتر شریعتی

بزرگداشت دکتر علی شریعتی در شبکه چهار سیما

تهران (پانا) - شبکه چهار سیما به مناسبت چهل و یکمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی ویژه برنامه دوقسمتی «میراث کویر» را به روی آنتن می برد.

کد مطلب: ۸۳۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
«میراث کویر» ویژه برنامه دکتر شریعتی

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، تصویربرداری «میراث کویر» در دو قسمت 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در خانه موزه دکتر شریعتی صورت گرفته است.
به گفته پورمحمدی تهیه کننده برنامه، این برنامه به مناسبت 29 خرداد سالروز درگذشت دکتر شریعتی در قالب ترکیبی تهیه شده است و در این دو قسمت با شاگردان دکتر شریعتی گفتگو شده است.
پورمحمدی افزود:تصویربرداری این مجموعه در خانه موزه دکتر شریعتی صورت گرفته و در این مکان با شاگردان استاد از جمله دکتر محمدحسین پاپلی یزدی نویسنده کتاب «شازده حمام»، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و از شاگردان دکتر شریعتی گفتگو شده است.
وی افزود: اجرای برنامه را علیرضا سمیع پور کارگردان مستند «شریعتی بدون روتوش» بر عهده دارد و در بخش دیگری از برنامه با محمدعلی نجفی کارگردان تئاتر و تلویزیون که در زمان دکتر شریعتی و به دخواست وی کارگردانی تئاتر "ابوذر" را بر عهده داشته است گفتگو می کند.
تهیه کننده «میراث کویر» به دیگر مهمانان برنامه اشاره کرد و گفت: محمد اسفندیاری پژوهشگرو نویسنده «کتاب‌شناسی توصیفی شریعتی» و «شعله بی‌قرار» در خصوص «شریعتی و شجاعت اندیشیدن» صحبت می کند و در بخشی دیگر علیرضا سمیعی پور مجری برنامه با حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم درباره «مایه های انقلابی اندیشه شریعتی» به گفتگو می پردازد.
پورمحمدی گفت: همچنین گزیده ای از سخنرانی دکتر نعمت الله فاضلی دارای دکترای انسان شناسی اجتماعی در خصوص شریعتی به عنوان یک پدیده اجتماعی در برنامه پخش می شود.
پورمحمدی یادآور شد: پخش تصاویر کمتر دیده شده از دکتر شریعتی به همراه پخش گزیده ای از سخنرانی های وی از جمله بخش های جذاب این ویژه برنامه تلویزیونی خواهد بود.


«میراث کویر» در دو قسمت 60 دقیقه ای 29 و 30 خرداد ماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
عوامل تولید این برنامه عبارتند از: تهیه کننده: مصطفی پورمحمدی/ سردبیر: مصطفی غفاری/ مدیر تولید: هادی حیدری/ تدوینگر: میثم بشارتی
شایان ذکر است شبکه چهار سیما امشب مستند «فرزند کویر» که به ناگفته های زندگی دکتر علی شریعتی می پردازد را ساعت 22 به روی آنتن می برد.
«فرزند کویر»به کارگردانی مینو بیگی روایتی است مستند از محل تولد‍، زندگی و دیدگاه‌های «دکتر علی شریعتی». که دوستان و نزدیکان دکتر در جمعی دوستانه از خصوصیات اخلاقی و تفکرات دکتر می‌گویند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار