وزیر امورخارجه هند: ایران و هند به عنوان دو کشور دوست همیشه پشتیبان یکدیگر خواهند بود

تبریز (پانا)-وزیر امورخارجه هند گفت: روابط ایران و هند، دوستانه و برادرانه است و همان‌طور که به آقای ظریف هم گفتم به سادگی نمی‌توان این رابطه را بر هم زد.

کد مطلب: ۸۳۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امورخارجه هند: ایران و هند به عنوان دو کشور دوست همیشه پشتیبان یکدیگر خواهند بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر امور خارجه هند که در فرودگاه بین‌المللی تبریز انجام شد، با قدردانی از حمایت‌های دولت هند از جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هند یک کشور بزرگ و تأثیرگذار در روابط بین‌الملل است و ایران برای رابطه با این کشور اهمیت زیادی قائل است.

رحیم شهرتی‌فر افزود: دوستی کشورها در زمان‌های سخت بسیار اثرگذارتر و به‌یادماندنی‌تر است و دولت و ملت ایران حمایت‌های هند را فراموش نخواهند کرد.

ویبا اشاره به برخی از ظرفیت‌های این استان، اظهار داشت: مردم تبریز از گذشته‌های دور با مردم هند روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشتند و این استان یکی از استان‌های پرظرفیت ایران است که امیدواریم در مقطع کنونی نیز بتواند سهم شایسته‌ای از روابط ایران و هند را در اختیار داشته باشد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویداد تبریز 2018، این رویداد را فرصتی برای توسعه مناسبات ایران با کشورهای مختلف ذکر کرد و از وزیر امور خارجه هند خواست تا به گسترش رفت‌وآمد گردشگران و فعالان اقتصادی و تجاری هند به تبریز کمک کند.

وزیر امورخارجه هند هم که در سفر دوره‌ای خود به چند کشور اروپایی عازم کشور ایتالیا بود، از حضور در شهر تبریز ابزار خرسندی کرد و اظهار داشت: از میهمان‌نوازی مردم تبریز اطلاع دارم و امیدوارم در فرصت بهتری به این شهر زیبا سفر کنم.

سوشما سواراج، با بیان اینکه روابط ایران و هند، دوستانه و برادرانه است، افزود: همان‌طور که به آقای ظریف هم گفتم به سادگی نمی‌توان این رابطه را بر هم زد و ما به عنوان دو کشور دوست همیشه پشتیبان یکدیگر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رابطه بین مردم یکی از اصول روابط دوجانبه است، یادآور شد: خیلی مهم است که تلاش کنیم مردم دو کشور باهم ارتباط نزدیک داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار