آمریکا و اسرائیل برای تشدید تحریم علیه ایران تیم مشترک تشکیل دادند

تهران (پانا) - روزنامه اسرائیلی هاآرتص اعلام کرده است که تلاویو تیم مشترکی با واشنگتن برای تشدید تحریم‌های اقتصادی ایران تشکیل داده است.

کد مطلب: ۸۳۰۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا و اسرائیل برای تشدید تحریم علیه ایران تیم مشترک تشکیل دادند

به گزارش این روزنامه، این تیم در راستای خروج آمریکا از برجام و و سیاست جدید ضد ایران مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر تشکیل شده است.

تحریم‌های اقتصادی ایران قرار است در بازه‌های زمانی 90 و 180 روزه بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اجرایی شود.

شای باباد، وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی، و اران نیتزان، فرستاده این رژیم به واشنگتن در امور اقتصادی برای تشکیل این تیم با مقام‌های آمریکایی به توافق دست پیدا کرده‌اند.

آمریکا و اسرائیل قبل از توافق برجام میان ایران و گروه موسوم به 1+5 در سال 2015، همکاری نزدیکی با یکدیگر برای نظارت بر اجرای تحریم‌های اقتصادی ایران داشتند.

تیم مشترک آمریکا-رژیم صهیونیستی قرار است به دولت‌ها برای اجرای تحریم‌های ایران کمک کرده و به شرکت‌هایی که ممکن است در معرض نقض این تحریم‌ها قرار داشته باشند، مشاوره ارائه دهند.

دونالدترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ 8 می خروج خود از توافق هسته‌ای ایران را به طور رسمی اعلام و با صدور فرمانی تأکید کرد که علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های جدید اقتصادی نیز اعمال می‌شود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز چندی بعد در اعلام مواضع جدید این کشور درباره ایران از اعمال شدیدترین تحریم‌ها خبر داد.

اسرائیل به شدت از سیاست‌های جدید آمریکا درباره ایران استقبال کرده و نخست وزیر اسرائیل بارها تأکید کرده است که از هیچ اقدامی برای کمک به آمریکا دریغ نخواهد کرد.

از سوی دیگر اسرائیل تلاش می‌کند به هم پیمانان اروپایی خود نیز برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران فشار بیاورد و در منطقه نیز متحدان بیشتری علیه ایران به دست آورد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین با اعمال فشارهای تازه دائما از لزوم خروج ایران از سوریه سخن می‌گوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار