توصیف تحریم‌ها علیه ایران توسط گزارشگر بریتانیا در لحظات پایانی بازی مراکش

تهران (پانا) - گزارشگر آی‌تی‌وی اسپرت انگلستان می گوید: بدون کفش ها هم مشکلی نبود... ایرانی ها برای رسیدن به اینجا سختی های زیادی کشیده و آزار دیده اند اما اینجا بعد از بیست سال باز در جام جهانی برنده می شوند.

کد مطلب: ۸۳۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

وحید یامین پور، مجری برنامه جهان آرا در شبکه افق، با انتشار این ویدئو در اینستاگرامش نوشت: ببینید "سَم مترفیس گزارشگر آی‌تی‌وی اسپرت انگلستان" چطور پایان بازی ایران و مراکش را گزارش می‌کند:

"ایران تحت تحریم های شدید بین المللی قرار دارد... تیم ایران به دلیل تحریمها بازی دوستانه نداشت، نمیتوانست از کفش های کمپانی نایک استفاده کند و تنها تیم جام بود که اجازه فروش پیراهنهایش را نداشت". همچنین بعد از سوت پایان بازی میگوید: "بدون کفشها هم مشکلی نبود... ایرانی ها برای رسیدن به اینجا سختی های زیادی کشیده و آزار دیده اند اما اینجا بعد از بیست سال باز در جام جهانی برنده میشوند."

ولی مجریان به ظاهر ایرانی بی‌بی‌سی فارسی و من‌و‌تو ‌این مظلومیت را به هزار ترفند و مکر طوری جلوه میدهند که ایران و ایرانی مقصر و مجرم و گناهکار بشود. که جای قربانی و جلاد عوض شود. که جای ظالم و‌مظلوم عوض شود. و اینهمه دروغ و اینهمه تحقیر و اینهمه اتهام بی اساس و‌اینهمه شکستن کرامت ایرانیان فقط و فقط به خاطر گرفتن امتیازات بیشتر و خلع سلاح بیشتر و محروم کردن ایرانیان از همین ابزار باقیمانده دفاعیشان یعنی موشکها و متحدان منطقه‌ای. امروز مقاومت تنها سلاح برداشتن و جنگیدن در خط مقدم نیست. امروز احساس گناه نکردن از ملیت ایرانی نوعی مقاومت مقابل سلطه و امپریالیسم است. امروز سر بالا گرفتن و افتخار کردن به ملیتی با هزاران سال قدمت که چهل سال بی وقفه در خط مقدم ایستاده مقاومت است. امروز پس زدن افسردگی تزریقی و تحمیل شده از سوی دشمنان و رسانه‌هایشان نوعی مقاومت است. امروز شادی جمعی و کنار هم بودن نوعی مقاومت است.

ویدئو و متن از صفحه علی علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار