معاون آموزش ابتدایی آموزش پرورش استان زنجان عنوان کرد

پیش بینی ورود بیش از 19 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی سال تحصیلی98-97

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش پرورش استان زنجان در دومین جلسه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان گفت: پیش بینی می شود بیش از 19 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی سال تحصیلی98-97 ثبت نام کنند.

کد مطلب: ۸۳۰۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی ورود بیش از 19 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی سال تحصیلی98-97

دومین جلسه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و سایر اعضا برگزار شد.

اصغر بیات در ابتدای این جلسه با تاکید بر نظارت دقیق بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت:جمعیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 97-96 با رشد3/4 درصدی مواجه بود.

وی گفت: این رشد در تمامی پایه های تحصیلی روی داد ولی این روند در پایه اول ابتدایی چشم گیر بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: آمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 97-96 حدود ۱۸ هزار نفر بود که پیش بینی می شود امسال بیش از 19 هزار دانش آموز در این پایه ثبت نام نمایند.

این مقام مسئول خروجی در پایه ششم ابتدایی را حدود 16 هزار عنوان و اظهار کرد: در آینده با توجه به رشد جمعیت دانش آموزان احتمال دوشیفته و به صورت محدود سه شیفته شدن مدارس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه،بیشترین افزایش آمار دانش آموزان در مراکز شهرستان هاست، گفت: در شهرک های اقماری با کمبود فضا مواجه هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: از جمله چالش‌های ما چالش فرهنگی است که در سال‌های اخیر بزرگتر شده است.

بیات تصریح کرد: بر این اساس ثبت نام دانش آموزان در بین خانواده ها به چالش تبدیل شده است و این در حالی است که تفاوت معنی داری بین مدارس وجود ندارد و والدین نباید در این خصوص نگران باشند.

معاون دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان ادامه داد: سند سازی برای ثبت نام در مدارس خاص موجب آسیب فرهنگی می شود و درتربیت دانش آموزان نوعی بدآموزی به شمار می رود.

وی در پایان ابراز داشت: مشکلات ثبت نام نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار