ابتکار در گفت‌وگو با پانا خبر داد

بازگشت معلمان ورزش به مقطع ابتدایی دختران

تهران (پانا) -  معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از بازگشت معلمان خاص ورزش به کلاس‌ها در مقطع ابتدایی دانش‌آموزان دختر خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت معلمان ورزش به مقطع ابتدایی دختران

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری به پانا گفت: «متاسفانه در دهه ۶۰ به دلیل جنگ و مسائل اقتصادی، یا کمبود بودجه، معلم خاص ورزش برای دانش‌آموزان دختر حذف شد و تدریس تربیت‌بدنی را به معلمان همان پایه واگذار کردند و با توجه به وظایف معلم، موضوع ورزش در حاشیه قرار گرفت.»

او ادامه داد: «ما در دولت متوجه شدیم که بسیاری از دانش‌آموزان دختر فاقد معلم ورزش هستند. بنابراین با پیشنهاد کارگروه ورزش معاونت امور زنان و خانواده با دبیری خانم طاهریان نشست‌هایی با کارشناسان و وزارتخانه‌های آموزش پرورش، ورزش و جوانان و دکتر بطحایی داشتیم که در نهایت مساله در مسیر حل‌ و فصل قرار گرفت.»

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: «خوشبختانه آقای بطحایی هفته گذشته نشستی را با عنوان طرح آموزش ورزش مقطع ابتدایی دختران تشکیل داد و قطعا این موضوع در سطح کشور برای همه برگزار خواهد شد. با اقدامات انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده امیدواریم خلائی که در سال‌های گذشته برای دختران ایران زمین به وجود آمده بود تا حدودی جبران شود.»

رئیس پیشین سازمان محیط زیست به آسیب‌های حذف معلمان خاص ورزش برای دختران اشاره کرد و گفت: «متاسفانه این وضعیت برای دختران خساراتی را به همراه داشته است، چراکه سبک زندگی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد و تربیت بدنی به نگرش‌ها و سبک زندگی نوجوانان بر می‌گردد.»

او در این باره افزود: «کم تحرکی باعث عارضه‌های بسیار سنگینی برای دانش‌آموزان به ویژه دختران می‌شود که ممکن است در بزرگسالی مشکلات و بیماری‌هایی را برای آنان به وجود بیاورد. امروزه اکثر زندگی جوامع بشری تحت تاثیر شهرنشینی قرار دارد و وقتی هم که ورزش در مقطع دختران حذف شود آسیب‌های جدی‌ای در آینده برای آنان به وجود می‌آورد.»

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پایان گفت: «یکی از مهمترین آسیب‌ها و خسارات حذف ورزش افسردگی جوانان است. ورزش نکردن باعث مشکلات اسکلتی نوجوانان می‌شود و باید بدانیم که سبک زندگی و نگرش‌ها در سنین زیر ۱۵ سال شکل می‌گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار