رئیس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان:

رویکرد آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه مدیریت آموزشگاهی است

سنندج(پانا)-رئیس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان در دوره آموزشی ارزیابان استانی برنامه تعالی مدیریت گفت: رویکرد چند ساله اخیر آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه مدیریت آموزشگاهی است.

کد مطلب: ۸۳۰۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه مدیریت آموزشگاهی است

طیب سالار وندیان رئیس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش استان کردستان در دوره آموزشی شش ساعته ارزیابان استانی برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد؛ ضمن برشمردن اهداف برنامه تعالی، مدیریت در مدرسه را جزو اصلی ترین و حساس ترین مدیریت ها در آموزش و پرورش خواند و گفت: مدیران مدارس زمینه اجرای بهینه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را فراهم می کنند.

وی رویکرد چند ساله اخیر وزارت آموزش و پرورش را ارتقای جایگاه مدیریت آموزشگاهی بیان کرد و اقدامات وزارتخانه در راستای تقویت مدیریت آموزشگاهی را اهتمام به جایگاه مدیریت مدرسه در تحقق بخشی به سند تحول بنیادین دانست .

طیب سالار وندیان در ادامه حضور به موقع ارزیابان در محل ارزیابی، خلق مناسب و گشاده رویی، وقت گذاری مناسب، توجه به سنجه های ارزیابی هرکدام از معیارها و زیر معیار ها، انجام مصاحبه تخصصی با ذی نفعان، بررسی مستندات و مطالعه دقیق راهنمای ارزیابی برنامه تعالی را از الزامات یک ارزیابی خوب توصیف کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری همه مدارس متوسطه استان در شهرستان ها و مناطق مورد ارزیابی قرار گرفته که پس از جمع بندی ارزیابی مدارس در شهرستان ها، 55 مدرسه حائز امتیاز لازمه جهت ورود به ارزیابی استانی شدند و 25 گروه دو نفره از ارزیابان زبده استانی تا 20 تیر ماه این تعداد مدارس متوسطه را مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و حائزین رتبه های ممتاز استانی جهت ارزیابی مرحله کشوری به دبیرخانه کشوری معرفی خواهند شد.

گفتنی است در سال تحصیلی گذشته استان کردستان با 10 مدرسه ممتاز کشوری، رتبه ممتاز کشوری را در زمینه اجرای مدل تعالی مدیریت مدرسه کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار