استاندار قزوین: برنامه‌های دستگاه‌ها برای اوقات فراغت تجمیع شود

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: برنامه های اوقات فراغت دستگاه های استان، برای کسب خروجی بیشتر و جلوگیری از موازی کاری باید تجمیع شود.

کد مطلب: ۸۳۰۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قزوین: برنامه‌های دستگاه‌ها برای اوقات فراغت تجمیع شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروزه نگرش و دیدگاه جامعه و دانش آموزان در زمینه های مختلف تغییر کرده است و باید مسئولان برنامه ریزی اوقات فراغت به این مسئله توجه کنند.

وی افزود: طبق تحقیق انجام شده 66 درصد دانش آموزان در تابستان کاری نداشته اند و برای آینده خود تعریف های دیگری دارند که نشان دهنده تغییر در ذهنیت و دیدگاه جامعه است.

زاهدی ادامه داد:طرح غنی سازی اوقات فراغت به صورت موقت براساس تفاهم نامه آموزش و پرورش تا پایان تیرماه ادامه یابد ولی در ادامه همه دستگاه ها برنامه های تخصصی خود را به دبیرخانه آموزش و پرورش ارسال کنند تا هم کار تخصصی شده و از موازی کاری ها جلوگیری شود.

وی خاطر نشان ساخت: باید تلاش شود علایق دانش آموزان را به سمت و سوی صحیح هدایت کنیم و به عنوان مثال اگر 90 درصد دانش آموان علاقه مند به موسیقی هستند باید آن را به سمت فاقد آسیب آن هدایت نمائیم.
استاندار قزوین گفت:کودکان به طور مرتب تغییر حالت می دهند و درخواست های مختلفی خواهند داشت و نباید نسبت به درخواست های موقت آنها سخت گیری بی جا داشت.

زاهدی خاطرنشان کرد: باورمند نبودن اولیاء به برنامه های امور پرورشی را باید بررسی کرد که بخشی از آن به پاسخگو نبودن این برنامه ها باز می گردد.

استاندار قزوین ادامه داد: در همه نظام های آموزشی دنیا فرصت تعطیلی برای خارج شدن دانش آموزان از حالت رسمی تعلیم و تربیت در نظر گرفته می شود که باید با تهیه برنامه های متنوع، زمینه شادی و نشاط در میان دانش آموزان را فراهم ساخت.
وی گفت: می توان با در نظر گرفتن برنامه های مختلف از قبیل کلاس قرآن، ورزش، موسیقی و نظیر آن بسته به علایق دانش آموزان فضای شاد و نشاط آوری را برای آنان به وجود آورده و از هدر رفتن وقت و ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.
استان قزوین 230 هزار دانش آمور تحصیل دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار