سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

عید فطر عید بازگشت به فطرت الهی

بیرجند(پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: عید فطری نمادی بهجت انگیز از بازگشت آدمی به فطرت الهی و انسانیت انسان است.

کد مطلب: ۸۳۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
عید فطر عید بازگشت به فطرت الهی

علی اصغر موسوی کیا در نشست شورای اداری این اداره کل اظهار کرد: ما به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت اسلامی- ایرانی باید در تقویت و گسترش باورهای دینی و مذهبی نسل چهارم انقلاب بیش از پیش کوشا باشیم.

وی از جهل و نادانی به عنوان ام المصائب، سرمنشأ خرافات،زمینه ساز انحطاط اخلاقی و آسیب های اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: درس دیگر عید فطر، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که بی تردید تربیت دینی نسل جوان از مهم ترین مسائل روز بوده و هر گونه کوتاهی یا کم اهمیت جلوه دادن آن پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد، تصریح کرد: در واقع تعلیم صحیح ومنطبق باچهار چوب فرهنگی اسلامی، ایرانی شرط لازم برای تربیت کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان و آغاز فعالیت پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش، یاد آور شد: در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت، توجه به چهارعامل جذابیت، اشتغال زایی، ارتقای توانمندی های علمی و حرفه ای و ارتقای بنیه مذهبی و عقیدتی دانش آموزان لازم و ضروری است.

موسوی کیا، ضمن تأکید بر پرهیز از موازی کاری در برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت، از تشکیل شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان، همزمان با پایان فصل امتحانات خبر داد و اضافه کرد: این شورا از تیرماه سال جاری در قالب کمیته های مختلف کار خود را بمنظورآماده سازی فضا و امکانات برای آغاز سال تحصیلی با نشاط آغاز می کند.

وی با اشاره به رشد 4 درصدی دانش آموزان کلاس اولی در سال تحصیلی آینده، ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 16 هزار کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار