افزایش فقر در «پرو» نام برنامه ای در هیسپان تی وی

تهران (پانا)- برنامه مستند گزارشی «نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی، با پرسیدن نظرات مستقیم مردم، برنامه این هفته خود را به مسئله «فقر» و عوامل افزایش آن در کشور پرو اختصاص داده است.

کد مطلب: ۸۳۰۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش فقر در «پرو» نام برنامه ای در هیسپان تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، بر اساس گزارش برنامه « نظر شما چیست؟ » (Que Opinas?) موسسه ملی آمار و اطلاعات پرو نشان می دهد که پس از چندین سال، فقر در پرو افزایش یافته است.

ارقام موسسه ملی آمار و اطلاعات هشدار داده و نشان می دهند که فقر پولی در کشور از 20.7% به 21.7% افزایش یافته و لیما، پایتخت پرو، بیشتر از مناطق دیگر تحت تاثیر این افزایش بوده است. افزایش 1 درصدی فقر بیانگر این است که 375 هزار پرویی بر اثر فقر از طبقه متوسط خارج شده اند.
بر اساس گزارشی که در برنامه پخش می شود، در حال حاضر در پرو حدود 7 میلیون نفر وجود دارند که در شرایط فقر با درآمد ماهانه متوسط 100 دلار زندگی می کنند و به نظام سلامت با کیفیت و آموزش جامع دسترسی ندارند. از نظر بعضی منتقدین این افزایش آمار فقر به خاطر غفلت از سیاست های اجتماعی و مدیریت بد نظام سرمایه گذاری در کشور است.
خبرنگار برنامه «نظر شما چیست؟» به میان مردم رفته تا با سوالاتی نظر آنها را جویا شود و این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. « در مورد افزایش فقر در پرو چه نظری دارید؟»، « به نظر شما دولت پرو برای مبارزه با فقر سیاست های درستی اتخاذ نکرده است؟»، « به نظر شما افزایش فقر با فساد دولت ارتباط دارد؟»، « به نظر شما نظام اقتصادی فعلی پرو به افزایش فقر در پرو دامن زده است؟ چرا؟»، این سوالات محوریت برنامه این هفته «نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی را به خود اختصاص داده اند.
برنامه «نظر شما چیست؟» از سوی واحد برنامه و تولید شبکه هیسپان تی وی در تهران به خبرنگار- تهیه کنندگان هیسپان در کشورهای مختلف سفارش داده می شود و آنها با تایید یا پیشنهاد موضوعی خاص، گزارش های خود را تهیه و برای پخش ارسال می کنند.
برنامه گزارشی «نظر شما چیست؟» بامداد هر دوشنبه (ساعت 1:30 به وقت تهران) به روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود و تکرار آن در ساعات 19:30 سه شنبه، 10:03 چهارشنبه و 04:30 پنج شنبه پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار