رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

شوراهای دانش آموزی بردخون برتر استان شدند

بردخون /بوشهر (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: شوراهای دانش آموزی متوسطه دوم بردخون برتر استان شدند.

کد مطلب: ۸۳۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش آموزی بردخون برتر استان شدند

ظهیر محمودی در نشست شورای معاونین اداره اظهار داشت: شورای دانش آموزی به عنوان بازوی توانمند و سرمایه ای ارزشمند در مدرسه است که در صورت جدی گرفتن توسط مدارس می تواند با هم افزایی مثبت بین دانش آموزان، در تحقق اهداف پیش بینی شده مدارس بسیار موثر واقع شود.

وی افزود: تمرین مشارکت اجتماعی از اهداف تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس است و استفاده از توانمندی های دانش آموزان، ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری را می توان از دیگر اهداف تشکیل این شوراها در مدارس نام برد.

محمودی با بیان اینکه شورای دانش آموزی تبلور عینی دموکراسی به معنای واقعی کلمه است، گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت اجتماعی است و اعضای شوراهای دانش آموزی باید خودباوری را تمرین کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اعضای شوراهای دانش آموزی را نماینده و زبان گویای دانش آموزان دانست و ابراز داشت: در این چند سال بسیاری از مشکلات و خواسته های مدارس با تلاش و پیگیری شوراها به مرحله عمل رسیده و این نشان از نقش حساس و اثرگذار شوراهای دانش آموزی است.

وی با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های شوراهای دانش آموزی در مدارس، ادامه داد: شوراها باید قوانین و مقررات را بدانند و برای تحقق اهداف تعیین شده با جدیت و امیدواری گام بردارند.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات موجب ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان شده، تصریح کرد: در این چند سال که شاهد برگزاری انتخابات در مدارس هستیم، دانش آموزان شور و نشاط زیادی را ابراز کرده اند و در ایام انتخابات فضای متفاوتی در مدارس ایجاد می شود.

کارشناس فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: در سال جاری 21 شورای دانش آموزی در مدارس منطقه تشکیل شد که 147 نفر از دانش آموزان به عنوان عضو این شوراها انتخاب شدند.

قاسم واعظ افزود: در پایان سال تحصیلی 4 شورای دانش آموزی فعال منطقه به استان معرفی شدند که براساس ارزیابی های انجام شده شوراهای دانش آموزی دبیرستان شهید بردستانی و هنرستان شهیده قایدی رتبه برتر استانی را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار