معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان: بسته آموزشی ویژه نوآموزان پیش دبستانی استان کردستان تهیه شده است

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از تهیه و تدوین بسته آموزشی متناسب با نیاز های نوآموزان پیش دبستانی استان کردستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان: بسته آموزشی ویژه نوآموزان پیش دبستانی استان کردستان تهیه شده است

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در سومین نشست کمیته کیفیت بخشی به دوره پیش دبستان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد؛ با تبریک عید سعید فطر، توجه به پوشش کمی و کیفی دوره پیش دبستان را یکی از تاکیدات مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد و بر جذب صحیح، آموزش و نگهداشت مربیان پیش دبستانی تاکید کرد.

عبداللهی توانمندسازی مربیان پیش دبستانی را یکی از برنامه های اولویت دار حوزه آموزش ابتدایی استان عنوان کرد و از برگزاری آزمون تایید صلاحیت علمی برای 550 مربی پیش دبستان استان در روزهای 3 و 4 تیرماه 97 خبر داد.

وی از تهیه و تدوین بسته آموزشی ویژه نوآموزان پیش دبستان استان بر اساس اهداف این دوره خبر داد و گفت: این بسته آموزشی برای اول مهر ماه 97 به مراکز پیش دبستانی ارائه و در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 30 ساعت دوره آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی در سال 97 برنامه ریزی شده است، گفت: بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی برای مربیانی که موفق به گذراندن این دوره شوند گواهی نامه معتبر صادر خواهد شد.

عبداللهی در ادامه اظهار داشت : در این دوره ها ضمن توجه به مبانی دانشی مربیان به صورت کارگاهی و پروژه ای به بعد نگرشی و مهارتی آنان نیز توجه شده است تا مربیان با فراهم کردن محیط مناسب و توسعه موقعیت های یادگیری جذاب باعث افزایش انگیزه های یادگیری کودکان شوند تا آنها امکان تجربه شخصی و کسب دانش و مهارت و شکوفایی توانایی های فطری شان را بدست آورند . بنابراین مربیان باید فضای مثبت یادگیری در کلاس درس ایجاد کنند و این امر مستلزم آموزش های هدفمند می شد .

وی در ادامه به بیان استاندارد فضاها و تجهیزات پیش دبستانی پرداخت و اظهار داشت: از طریق شورای هماهنگی تصمیمات مناسبی جهت تجهیز مراکز پیش دبستان اتخاذ شده است که امیدواریم با همدلی و همکاری که بین اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی و معاونت آموزش ابتدایی استان ایجاده شده است زمینه تهیه تجهیزات مناسب برای مراکز پیش دبستان فراهم گردد .

عبدالهی همچنین به نحوه تهیه و تدوین محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی نیز اشاره کرد و از تهیه بسته آموزشی متناسب با نیازهای نوآموزان پیش دبستانی استان خبر داد و خاطر نشان کرد : این بسته فعالیت محور است و حوزه های یادگیری به صورت درهم تنیده آموزش داده می شود تا کودکان از یادگیری لذت ببرند و با دیگران تعامل کنند و خود را باورکرده و بخواهند یاد بگیرند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نظارت بر مراکز پیش دبستانی را یکی از برنامه های مهم حوزه ابتدایی استان عنوان و تصریح کرد: باید افراد ماهر، متخصص و متعهد فرایند نظارت بر این مراکز را انجام دهند .

وی در ادامه بر پوشش حداکثری دوره پیش دبستان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی تاکید کرد و از ارسال دستورالعمل ثبت نام به مراکز پیش دبستان خبر داد و گفت: هم اکنون فرایند پیش ثبت نام در حال انجام است.

عبداللهی در پایان انجام طرح سنجشِ سلامتِ آموزش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و از اجرای برنامه سنجش نوآموزان از 16 تیر ماه 97 خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار