144 میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان جنوبی جمع آوری شد

پانا(بیرجند)-احمد رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارپانا افزود: از این رقم 85 میلیون و 700 هزار تومان فطریه عام و سادات و 58 میلیون و 600 هزار تومان کفاره است.

کد مطلب: ۸۳۰۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
144 میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان جنوبی جمع آوری شد

وی اظهار داشت: از این میزان 24 میلیون و 350 هزار تومان فطریه و 19 میلیون و 500 هزار تومان کفاره مربوط به شمارش پایگاه جمع آوری فطریه و کفارات مصلی المهدی (عج) بیرجند است.
وی با بیان اینکه فطریه و کفاره جمع آوری شده در مصلی ها به حساب محرومان واریز شد، ادامه داد: مبلغ نهایی جمع آوری شده از صندوق های این نهاد فردا ( یکشنبه) اعلام می شود.
وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار وجوهات مربوط به کفاره و فطریه در مصلی ها و مساجد محل برگزاری نماز عید فطر پس از اقامه نماز شمارش شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افزود: پایگاه های جمع آوری فطریه و کفاره در سطح معابر، مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد همچنان برپا است و مردم می توانند وجوهات مورد نظر را تا پایان امروز ( شنبه) پرداخت کنند.
رفیعی گفت: یکهزار و 446 پایگاه برای جمع آوری فطریه و کفاره مردم در خراسان جنوبی برپا شد که از این تعداد 978 پایگاه در مصلی های نماز عید فطر ،مساجد، ادارات کمیته امداد، معابر اصلی شهر و روستاها، 88 پایگاه در مراکز نیکوکاری و 380 پایگاه مربوط به بهزیستی و موسسات خیریه، وجوهات زکات فطره و کفارات مردم را جمع آوری کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 260 پایگاه در سطح استان فعال بود، افزود: در این پایگاه ها 9 میلیارد و 465 میلیون ریال فطریه و کفاره جمع آوری شد.
مبلغ زکات فطره در خراسان جنوبی برای یک نفر با محاسبه سه کیلو گندم، 5 هزار و 500 تومان و کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ 2 هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار