ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای افزایش سلامت‌روانی شهروندان

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران معتقد است که ایجاد نشاط اجتماعی توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای افزایش سلامت‌روانی شهروندان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است .

کد مطلب: ۸۳۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای افزایش سلامت‌روانی شهروندان

حسن رسولی در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: مهمترین مشکل امروز جامعه ما متاثر از تهدیدات خارجی و معضلات عمدتا اقتصادی، داخلی،‌ کاهش اعتماد و امید به آینده است. اهمیت این شرایط اقتضا می‌کند متولیان اداره امور کشور در سطوح ملی، قوای سه‌گانه و مدیران ارشد بخشی و استانی همانند دهه اول انقلاب با تشکیل ستادهای مقابله و پشتیبانی از مردم رصد شرایط روزانه جامعه به ویژه در امور پیشگیری و مقابله جدی با معدود اشخاص حقیقی و حقوقی احتمالی که با احتکار کالاها و گران‌فروشی در صدد سوءاستفاده از این وضع هستند اقدامات بی‌وقفه‌ای را انجام دهند.

وی افزود: به موازات این اقدامات اساسی فراهم آوردن زمینه نشاط‌ آفرینی اجتماعی از سوی نهادهای فرهنگی و اجتماعی به منظور ارتقای سطح بهداشت روانی مردم نیز لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تقویت مقاومت‌ملی و صلح‌طلبی بین‌المللی دو راهبرد اثربخش حال و روز ایران است. حوزه مدیریت‌شهری با تحقق توسعه نشاط اجتماعی در کنار نهادهای ذیرربط می‌تواند نقش صحیح خویش را ایفا کنند. شهرداری و شورای شهر تهران در راستای این رسالت رویکردی متفاوت با گذشته و ثمربخشی را از ابتدای شروع به کار با آیین‌نوروزی و هم اکنون در انعکاس رویدادهای فصل جام‌جهانی پر مخاطب اتخاذ کرده است.

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه شهرداری منطقه دو با جلب همکاری سایر مسئولان مربوطه و با نمایش مسابقه ایران - مراکش در روز برگزاری این فوتبال در سینمای روباز پارک نهج‌البلاغه اسباب نمایش این اتفاق را برای حدود 4000 هزار نفر از شهروندان این منطقه فراهم کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در انجام این اقدام فرهنگی که بناست تداوم داشته باشد خوشبختانه با تدابیر بکار گرفته شده هیچ بی‌نظمی یا عدم رعایت هنجارهای فرهنگی گزارش نشد، افزود: به عنوان یک شهروند و نماینده مردم در پارلما‌ شهری از رویکرد حاکم در مدیریت شهری شهردار و همکارانش سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار