در گفت‌و‌گو با پانا انجام شد

روایت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه دولت برای ریشه‌کنی فقر مطلق

سیاست‎های اشتغال دولت برای کاهش فقر در جامعه موثر است

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از کمک دولت به کمیته امداد در جهت خودکفایی مددجویان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه دولت برای ریشه‌کنی فقر مطلق

پرویز فتاح در گفت‌و‌گو با پانا درباره کمک‌های دولت برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق در جامعه گفت: ابتدا باید از ایجاد فقر در جامعه جلوگیری شود و برای این کار باید اقتصاد و اشتغال رونق بگیرد. اگر مردم به دولت کمک و سرمایه‌های خود را در جهت تولید و افزایش کارخانجات صرف کنند، افراد فقیر نمی‌شوند و این کمک جذب بازار صنعت‌، کشاورزی و خدمات می‌شوند و از کمک‌های کمیته امداد هم بی‌نیاز خواهند شد. البته باید گفت که سیاست‌های دولت در سال 97 برای افزایش اشتغال در جامعه می‌تواند به این امر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد نباید تولید فقر کند و هرچه این اقتصاد رونق بگیرد ریشه‌های فقر در جامعه خشکانده می‌شود گفت: کمیته امداد از کمک‌های مردمی و دولتی برای مبارزه با فقر استفاده می‌کند و در سه ماه اخیر 40 درصد کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته افزوده شده است و دولت هم در بودجه 97 کمک خوبی به کمیته امداد کرده است.

وی گفت: ما در کمیته امداد به جامعه هدف خود کمک می‌کنیم تا افراد تحت پوشش بتوانند روی پای خود بیاستند و خودکفا شوند. البته کمک‌های معیشتی کمیته‌ امداد در ابعاد مختلف ادامه دارد و آمار آن اعلام می‌شود و طی دوسال اخیر 15 درصد از آمار مستمری بگیران ما کاسته شده است و این خبر بسیار خوبی در جهت ریشه کن کردن فقر مطلق است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: کمیته امداد و دولت باید خود را خادم مردم و ایتام بدانند و با تلاش خالصانه برای ریشه‌کن کردن فقر فداکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار