مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر توانمندسازی و گزینش مربیان پیش دبستانی تاکید کرد

سنندج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در سومین نشست کمیته کیفیت بخشی دوره پیش دبستان، بر توانمندسازی و توجه به گزینش مربیان پیش دبستانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۹۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر توانمندسازی و گزینش مربیان پیش دبستانی تاکید کرد

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در سومین نشست کمیته کیفیت بخشی به دوره پیش دبستان استان کردستان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد؛ به بیان توصیه ها و راهبردها در خصوص کیفیت بخشی به دوره پیش دبستان پرداخت و گفت: پوشش کمی و کیفی نوآموزان دوره پیش دبستان از برنامه های اولولت دار آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه دایر کردن مراکز پیش دبستان در مدارس دولتی بر اساس رعایت چارچوب و مقررات بلامانع است؛ اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی در فضاهای دولتی و خصوصی در این مراکز مورد تاکید است.

رشید قربانی همچنین توجه به توانمندسازی و آموزش مربیان پیش دبستان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مربیان پیش دبستان ضمن برخورداری از دانش و توانایی برقراری ارتباط خوب و صحیح با کودکان ، باید به اصول اخلاقی پایبند باشند تا زمینه شکوفایی استعدادهای کودک در مسیر ارزشهای الهی را فراهم کنند .

وی گزینش مربیان پیش دبستان و انتخاب اصلح ترین نیروها و به کارگیری آنان در مراکز پیش دبستان را از دیگر کارهای موثر در کیفیت بخشی به برنامه های حوزه پیش دبستان عنوان کرد و گفت: به مسئولین گزینش استان توصیه می‌شود فرایند گزینش مربیان پیش دبستان را با جدیت پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه ، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستان را یکی دیگر از مولفه های تاثیر گذار در کیفیت بخشی به دوره پیش دبستان برشمرد و تصریح کرد: نوآموزان پیش دبستان نیز باید همزمان با دانش آموزان پایه اول در برنامه سنجش شرکت کنند.

وی در رابطه با محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی هم اظهار داشت: از آنجایی که سالهای اولیه زندگی کودک زیر بنای تکوین شخصیت اوست از این رو انتظار می رود محتوای آموزشی نوآموزان دوره پیش دبستان استان با رویکرد علمی و شکوفایی فطرت الهی طراحی و تدوین شود و به پرورش مهارت های ذهنی ، جسمی ، حرکتی و پرورشی ، رفتار عاطفی و صفات اخلاقی و تقویت حس دینی و هویت ملی توجه خاصی شود .

قربانی نظارت مستمر و جدی بر فعالیت مراکز پیش دبستانی را ضروری دانست و گفت: مراکز پیش دبستان باید همانند مدارس دولتی از لحاظ تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی تامین شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار