معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم

کارگاه آموزشی همیاران طبیعت و نقش آن ها در مدیریت پایدار منابع طبیعی برگزار شد

قم (پانا) - کارگاه آموزشی همیاران طبیعت و نقش آن ها در مدیریت پایدار منابع طبیعی باحضور معاون و جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی همیاران طبیعت و نقش آن ها در مدیریت پایدار منابع طبیعی برگزار شد

قاسمی نیا، معاون سواد آموزی استان قم ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد منابع طبیعی گفت: خداوند در آیه 87 و 88 سوره ی مایده می فرماید: " اى کسانى که ایمان آورده اید! چیزهاى پاکیزه را که خداوند براى شما حلال کرده است، حرام نکنید; و از حدّ، تجاوز ننمائید! زیرا خداوند متجاوزان را دوست نمى دارد.

وی ابزار داشت: خداوند متعال در بیشتر آیات و سوره های قرآن به طبیعت اشاره داشته و این امر نشان از جایگاه بالای این مسئله در نزد خداوند متعال است، لذا بایستی تلاش کنیم که به اخلاق زیست محیطی پایبند بوده و این امر مهم را به مردم نیز آموزش دهیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بهره مندی از ظرفیت موثر کلاسهای نهضت سوادآموزی، آموزش دهندگان، سوادآموزان و فراگیران و خانواده آنان برای تحقق و ترویج اهداف و توسعه فرهنگ حفظ، نگهداشت و استفاده صحیح از منابع طبیعی گامی موثر می باشد و مقوله هایی مانند مراتع، جنگل ها، بیابان زدایی، نهال کاری، آبخیزداری، حیوانات، آب، خاک، هوا و سوختها از موضوعات قابل توجه در عرصه منابع طبیعی می باشد.

محمدرضا قاسمی نیا اظهار داشت: افراد و اشخاص با حضور در اجتماع باید از فکر غلط (به ما چه) و یا (به ما ربطی ندارد) پرهیز شود چون در اجتماع و مسئولیتهای آن همه به هم پاسخگو هستیم و در برابر محیط زیست و طبیعت وظیفه ای عقلی، دینی و اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار