ساز و کارهای اداری نباید خلاقیت را از دستگاههای اجرایی سلب نماید

گرگان(پانا)-در جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش گلستان عنوان شد: ساز و کارهای اداری نباید خلاقیت را از دستگاههای اجرایی سلب نماید.

کد مطلب: ۸۲۹۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ساز و کارهای اداری نباید خلاقیت را از دستگاههای اجرایی سلب نماید

جلسه کارگروه توسعه مدیریت با حضور کلیه اعضا و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در محل دفتر مدیرکل برگزار گردید.

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه اظهار داشت: نظام اداری کشور نظامی گسترده و در پاره ای از اوقات پیچیده است و نیاز به چابک سازی دارد. گوهری راد در ادامه افزود: اصلاحات در نظام اداری یک ضرورت است و تحول در آن مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه اظهار داشت: موازی کاری در فعالیت های دستگاههای اجرایی یکی از آسیب هایی است که حتی می تواند موجب ناکارآمدی دستگاه شود. وی ادامه داد: تفکیک وظایف یکی از اصول تحول در نظام اداری است و کارگروه توسعه مدیریت یکی از ابزارهای خوب برای جلوگیری از موازی کاری است.

گوهری راد افزود: ساز و کارهای اداری نباید خلاقیت را از دستگاههای اجرایی سلب نماید. وی عدم هماهنگی بین سیاست های وزارتی و انتظارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی را یکی از چالش های دستگاههای اجرایی در استان ها ذکرکرد و گفت: برای حل این مشکل باید هماهنگی هایی در سطح کلان صورت پذیرد.

استقرار میز خدمت، لزوم خلاقیت و تحول در حوزه اجرا، ضرورت تفویض اختیار و انعطاف پذیری در اجرای برنامه ها و اهمیت نظام تشویق و تنبیه برای دستگاهها از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسس با هدف خدمت مطلوب تر به مردم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار