نماینده مجلس: تماشای خانوادگی فوتبال در اماکن عمومی فرصت طلایی برای نظام بود

تنگ‌نظری‌ها مانع حضور مردم در ورزشگاه‌ها شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که بازی فوتبال ایران و مراکش را در سینما مشاهده کرده، حضور مردم در کنار یکدیگر برای تماشای بازی فوتبال در ورزشگاه‌ها را "فرصت طلایی" برای نظام دانست.

کد مطلب: ۸۲۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس: تماشای خانوادگی فوتبال در اماکن عمومی فرصت طلایی برای نظام بود

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به حضور خانوادگی مردم در فضاهای عمومی و سینماها برای تماشای بازی فوتبال ایران و مراکش، گفت: حضور مردم در برنامه هایی که رخداد ملی محسوب می شود همبستگی اجتماعی در جامعه را بالا می برد، چراکه در حال حاضر این همبستگی اجتماعی یک ضرورت حیاتی برای جامعه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر حاکمیت و نظام رویکردش به این سمت و سو است که مردم سرمایه های این کشور هستند، باید به این مسئله مهم توجه داشته باشد که حفظ این مردم در زمان هایی که نیاز دارند خارج از فضای مسکونی کنار یکدیگر بوده و شادی و نشاط را با یکدیگر جشن بگیرند، ضروری است و درواقع با این اقدام کشور به یک موفقیت بزرگ دست پیدا می کند.

تنگ نظری برخی برای تماشای خانوادگی بازی فوتبال در ورزشگاه‌ها

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی با تنگ نظری های خود در برخی استان ها و تهران سبب شدند که فرصت طلایی حضور مردم کنار یکدیگر برای تماشای بازی فوتبال در ورزشگاه ها از دست نظام خارج شود، ادامه داد: برخی به دلیل اینکه از حضور مردم در کنار یکدیگر در زمان جشن و شادی احتمال مفسده می دهند سبب از بین رفتن این فرصت بزرگ و طلایی شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضورش در سینما برای تماشای بازی فوتبال ایران و مراکش، یادآور شد: بسیاری از افرادی که علاقه مند بودند این بازی را در کنار یکدیگر ببینند فارغ از این که وابسته به چه جناحی بوده و چه اعتقادات مذهبی دارند در کنار یکدیگر نشسته و شادی و خوشحالی کردند و هیچ اتفاقی از این کنار یکدیگر بودن رخ نداد.

فرصت‌های بزرگ طلایی با برخی تنگ‌نظری‌ها از کف نظام خارج می‌شود

وی با بیان اینکه ظرفیت سینما فرهنگ به عنوان یکی از سینماهای بزرگ تهران هنگام پخش مسابقه فوتبال ایران و مراکش تکمیل بود، افزود: کوچکترین حاشیه ای هنگام تماشای بازی ایران و مراکش در سینما فرهنگ رخ نداد، لذا یک بار برای همیشه نیروهایی که مانع حضور مردم در کنار یکدیگر هستند باید این بحث که ممکن بوده اتفاقی رخ دهد را کنار گذاشته و به مردم اعتماد کنند؛ البته متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده و اعتماد به مردم هنوز حاصل نشده است، لذا این فرصت های بزرگ طلایی با برخی تنگ نظری ها از کف نظام خارج می شود.

سیاوشی با تاکید بر اینکه شادی حق مردم است، ادامه داد: هر بار که تنگ نظران مانع می شوند که مردم شادی را در کنار یکدیگر جشن بگیرند، با اقدامات خود حق شادی را از مردم سلب می کنند.

لزوم فراهم کردن تمهیدات برای خانواده‌ها جهت تماشای دو بازی آینده تیم ملی در ورزشگاه‌ها

وی اظهار داشت: گروه ها و افراد مذهبی معتقد هستند که برای دو بازی آینده تیم ملی در برابر اسپاینا و پرتغال باید اقداماتی انجام داد که مردم در ورزشگاه ها بازی را تماشا کنند، این افراد نیز دغدغه های مذهبی خود را داشته و در عین حال می دانند که ضرورت جامعه چیست و به مردم دنبال شادی، نشاط و رویداد بزرگ ورزشی هستند، ایمان دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه منع ورود خانواده ها به ورزشگاه با یک احتمال تنگ نظری و بی اعتمادی به مردم است، افزود: ایران کشور افسرده ای است، لذا سلب هر حقی با احتمال اینکه ممکن بوده مفسده ای ایجاد شود، بی اعتمادی به مردم و تنگ نظری است.

بالاخره در ورزشگاه‌ها به روی خانواده‌ها باز می‌شود

وی با تاکید بر اینکه بالاخره درب های ورزشگاه ها به روی خانواده ها باز می شود و این مقاومت برای عدم حضور آنها اشتباه است، ادامه داد: کمیسیون فرهنگی جلسه ای رسمی برای بررسی حضور خانواده ها در ورزشگاه برگزار کرد که در این جلسه رسمی تمام دستگاه ها اعم از وزارت کشور، ورزش و جوانان و امور خارجه حضور یافتند و با تاکید بر اینکه هیچ منعی قانونی برای منع حضور خانواده ها در ورزشگاه ها وجود ندارد موافقت خود را با حضور خانواده ها در ورزشگاه ها اعلام کردند، اما متاسفانه به دلیل مقاومت یکی از دستگاه های انتظامی نتوانستیم به در جلسه به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کارشناس ورزشگاه های مختلف اظهار می کنند که دسترسی های تماشاگران دسترسی های جداگانه ای است، خاطر نشان کرد: اگر احتمال مفسده می رود در ابتدا می توان این دسترسی ها را در نظر گرفت تا خانم ها و آقایان جدا بنشینند.

هیچ اتفاق بدی با تماشای خانوادگی بازی‌ها در کنار یکدیگر رخ نمی‌دهد

وی با اشاره به حضور خانواده ها و بانوان در بازی بسکتبال ایران و مراکش، افزود: خانواده ها در این بازی کنار یکدیگر نشسته و هیچ اتفاق بدی رخ نداد و حاشیه ای نداشت و دستگاه های مسئول نیز تایید کردند که در بازی بسکتبال ایران و عراق حاشیه ای وجود نداشته است، لذا چه میزان دیگر باید تجربه کرد که ثابت شود هیچ اتفاق بدی با تماشای بازی خانواده ها کنار یکدیگر رخ نمی دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور خانواده ها در ورزشگاه ها فرصت طلایی برای نظام است نه برای یک خانم، لذا نباید جنسیتی به این موضوع ملی نگریسته شود، چراکه مردم باید شادی، نشاط و همبستگی خود را نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار