خطیب نماز عید فطر شیراز: هیچ تهدیدی تاکنون نتوانسته مردم ایران را ناامید سازد

شیراز (پانا) - آیت الله سید علی اصغر دستغیب خطیب نماز عید فطر در شیراز گفت: هیچ تهدیدی تاکنون نتوانسته است ملت را از عزم و اراده ای که دارد ناامید سازد، ملتی که عزت و اقتدار ملی خودش را از وحدت و انسجام و حول محور رهبری گرفته ، پیروز است.

کد مطلب: ۸۲۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
خطیب نماز عید فطر  شیراز: هیچ تهدیدی تاکنون نتوانسته مردم ایران را ناامید سازد

خطیب نماز عید سعید فطر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: دشمنان ما بارها این تهدیدها را داشته اند و البته استقامت مردم ایران را نیز در جریان جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم و تحریم ها دیده اند.

آیت الله دستغیب افزود: تهدیدهای دشمنان ما بسیار حقیرانه است، تهدید دشمن مثل همان تهدید عوامل استکبار و تهدیدهای کفار در روز عاشورا است، آیا تهدید دشمن خللی در عزم حضرت حسین ابن علی (ع) به وجود آورد؟ دشمنان هنوز حقیقت مردم ما را نشناخته اند ، این ملت همواره با اتکا به خداوند عزم خود را برای تحقق اهداف انقلاب جزم کرده است.

آیت الله دستغیب همچنین با بیان اینکه عید سعید فطر عید بندگی است همگان را به رعایت حق و صبر سفارش کرد و گفت : از جمله نمادها و شاخص های بندگی همین صبر و استقامت در برابر مشکلات است ، مردم با انسجام و وحدت و صبر در برابر مشکلات و مسایل می توانند بر این مشکلات چیره شوند.

وی ادامه داد: رمز پیروزی ما وحدت است و هر چند دشمنان ما همچنان بر طبل دشمنی می کوبند و کینه خود را ابراز می‌دارند اما تهدید های دشمن خللی در عزم آهنین ملت ایجاد نمی کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت:عید امت اسلامی به معنی بازگشت به هویت است ، مردم پس از یک ماه اطاعت و بندگی به هویت خویش و به فطرت اصیل خویش می آیند و آنها بازگشته‌اند تا در سایه عزت اسلامی زندگی معنوی خویش را داشته باشند ، عزت و هویتی که سراسر معنویت و خلوص است.

آیت الله دستغیب گفت : عید سعید فطر از اعیاد بزرگ مسلمین است ، مردم ماه تجربه روزه داری و عبادت و معنویت در ماه رمضان داشته اند ،ماه رمضان ماه تحکیم عبادت است ، تحکیم رابطه با خداوند به انسان آرامش می بخشد ، نشاط معنوی و باطنی می بخشد ، اکنون وقت آن است که این راه بندگی ادامه یابد ، همان سبک زندگی که مردم در ماه صیام داشتند و با خلوص نیت در کار خیر مشارکت داشتند باید تداوم داشته باشد.

نمازعید سعید فطر در همه شهرستان های استان فارس و مساجد و تکایا و بقاع متبرکه برگزار شد.

در شیراز نیز علاوه براینکه نمازگزاران در آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) نماز عید فطر را اقامه کردند در بیش از 10 بقعه متبرک امام زادگان شیراز نیز نماز عید برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار