شور دانش‌آموزی در مصلای تهران

نماز عید فطر امسال برای دانش‌آموزان و اولیا با اتفاقاتی جذاب و غافلگیرکننده‌ای همراه شد

تهران (پانا) - صبح امروز دور تا دور ورودی‌های مصلای بزرگ امام خمینی شهر تهران دانش‌آموزان به چشم می‌خوردند و صفوف استقبال و بدرقه دانش‌آموزی نمازگزاران عید سعید فطر زیبایی این مراسم باشکوه را دو چندان کرد. قدردانی از دانش‌آموزان روزه‌اولی نیز دیگر ابتکار مراسمم امسال بود.

کد مطلب: ۸۲۹۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شور دانش‌آموزی در مصلای تهران

ماه مبارک رمضان با خاطرات شیرین سحرگاهانش، لطف و صفای لحظات روحانی افطارش به پایان رسیده است و امروز عید بزرگ مومنان است. از نخستین ساعات صبح تجمع سراسری هزاران نمازگزار در مصلی امام خمینی شهر تهران شور و حال خاصی را به پا کرد.

امروز ویژه برنامه‌های متنوعی در مصلای امام خمینی برای پذیرایی از نمازگزاران تدارک دیده شده است. اما در مراسم امسال آنچه نمازگزاران را به خود جلب می‌کرد حضور دانش‌آموزان تشکیلاتی است که به این ویژه‌برنامه‌ها افزوده شده است.

سازمان دانش‌آموزی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یک کار مشترک را در حوزه دانش‌آموزی ویژه عید فطر تدارک دید. حدود 400 نفر از دانش‌آموزان تشکیلاتی و پیشتاز شهر تهران و شهرستان‌های تهران در ورودی‌های مصلای تهران دالان‌هایی را تشکیل داده‌اند که از نمازگزاران استقبال و آنان را بدرقه کنند.

این دانش‌آموزان که از شب گذشته در این مکان سازمان‌دهی شده‌اند در همه ورودی‌های مصلی امام خمینی گارد تشریفات تشکیل‌ دادند و با اهدای گل، شیرینی، کارت دعای قنوت از نمازگزاران و شرکت کنندگان در مراسم عیدسعیدفطر در مصلی امام خمینی استقبال و همچنین آنان را بدرقه می‌کنند.

در مسیر ورودی‌های مصلی تا محل برگزاری نماز عید سعید فطر، غرفه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دایر شده است که بخشی از آنها را دانش‌آموزان اداره می‌کنند و در آنها هم آب و شیرینی و تراکت‌های مذهبی و فرهنگی در بین نمازگزاران توزیع می‌شود.

اجرای سرود و جُنگ شادی و تواشیح از دیگر فعالیت‌هایی است که در این غرفه‌ها به همت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

اما در کنار این استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان، اتفاق دیگری نیز امروز در مصلای تهران و از ابتدای حضور نمازگزاران در حال رخ دادن است. امسال با ابتکار سازمان دانش‌آموزی مسابقه‌ای در حال برگزاری است که مشارکت قابل توجه نمازگزاران را به همراه داشته است.

«مسابقه بزرگ بندگی» شامل سه بخش عکاسی، دلنوشته و خاطره است. این مسابقات سه‌گانه ویژه دانش‌آموزانی است که امروز در مراسم نماز عید فطر شرکت کرده‌اند. آنها به وسیله گوشی‌های تلفن همراه خود یا والدینشان از صحنه‌های زیبای مراسم نماز، حواشی و شور و اشتیاق این روز مبارک عکس می‌گیرند و در برگه‌های مخصوصی که در اختیار آنها قرار گرفته است، دلنوشته‌ها و خاطرات خود را ثبت می‌کنند و در پایان برای سازمان دانش‌‌آموزی می‌فرستند تا در این مسابقه شرکت کنند. سازمان دانش‌آموزی قرار است با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 20 تبلت و دوربین عکاسی، 10 سفر عتبات و 20 سفر مشهد مقدس به برندگان این مسابقات اهدا کند.

روند اجرایی مسابقه عکاسی به این صورت است که دانش‌آموزان ابتدا به وسیله گوشی یا دوربین‌های خود از صحنه‌های جالب و جذاب و آن چیزی که به نظر آنها شور و شعف برگزاری این عید است عکس می‌گیرند، این عکس‌ها را از طریق پست الکترونیکی pishfar@medu.ir تا 10 تیرماه برای سازمان دانش‌آموزی ارسال می‌کنند تا بعد از داوری عکس‌ها، برندگان انتخاب ‌شده و در مراسمی از آنها قدردانی و جوایزشان اهدا شود.

همین اتفاق باعث شده است تا روزه‌اولی‌ها که به طور ویژه در نماز عید فطر امسال برنامه‌هایی برای قدردانی از آنان تدارک دیده شده بود و دانش‌آموزانی که همراه والدین خود در مراسم شرکت کرده‌اند مدام در حال عکاسی از صفوف نمازگزاران و شکار لحظه‌های ناب بندگی و صحنه‌های باشکوه حضور نمازگزاران باشند. بعضی از آنها نیز در غرفه سازمان دانش‌آموزی جمع شده‌اند تا عکس‌های خود را از طریق بلوتوث در اختیار برگزارکنندگان قرار دهند.

در حوزه دلنوشته هم برگ دو صفحه‌ای در اختیار دانش‌آموزان گذاشته شده که یک صفحه توضیحات مسابقه و یک صفحه هم برای نوشته دانش‌آموزان است. این برگه‌ها به تیراژ بالا میان نمازگزاران توزیع شده است و بسیاری از دانش‌آموزان به تنهایی و عده‌ای هم به کمک والدین و همراهان خود در حال نوشتن مهمترین، جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش مراسم روز عید فطر برای شرکت در این مسابقه هستند.

مسابقه خاطره هم ویژه همین امروز و عید فطر است. در دو حوزه خاطره و دلنوشته دانش‌آموزان باید فقط یک دلنوشته یا خاطره را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند اما در حوزه عکس، محدودیتی وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند عکس‌های متعددی را برای سازمان دانش‌آموزی ارسال کنند.

براساس آنچه در این برگه‌ها آمده است نتایج مسابقات تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار