معاون بهداشت وزارت بهداشت:

دانش آموزان، گروه هدف بسیاری از برنامه های بهداشتی هستند

باید بحث تغذیه و بوفه مدارس را سر و سامان دهیم

اهواز (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارهای پژوهشی حوزه آموزش و پرورش بسیار کاربردی هستند و معاونت بهداشت از طرح های پژوهشی در این حوزه حمایت می کند.

کد مطلب: ۸۲۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان، گروه هدف بسیاری از برنامه های بهداشتی هستند

دکتر علیرضا رییسی در نشست مشترک مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر همکاری های خوبی با حوزه سلامت داشته و اگر بتوانیم گروه سنی دانش آموزی که گروه هدف ما در برنامه های پیشگیری هستند را به خوبی پوشش دهیم، بسیاری از اهداف و برنامه ها به نتیجه می رسد.وی در ادامه افزود: در حوزه های دندان (دانش آموزان زیر ۱۴ سال)، تغذیه، بهبود سبک زندگی و آسیب های اجتماعی دانش آموزان، گروه هدف هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: نشست های مشترک بین دو معاونت باید هر دو ماه یکبار برای پیشبرد امور برگزار شود و در فاصله بین جلسات نیز کارشناسان دو حوزه می بایست پیرامون برنامه ها جلسه داشته باشند.

رییسی تاکید کرد: در این جلسات باید ضمن مرور ماموریت ها، تفاهم نامه ها و برنامه های مشترک دو معاونت، با نگاه عمق بخشی و کیفیت بخشی به برنامه ها، مقدمات لازم برای تصویب برنامه ها و تصمیم سازی در نشست های دو ماهانه فراهم شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کارهای پژوهشی حوزه آموزش و پرورش بسیار کاربردی هستند و معاونت بهداشت از طرح های پژوهشی در این حوزه حمایت می کند.

وی با بیان این که چاقی یکی از نگرانی های ما در مدارس است و باید بحث تغذیه و بوفه مدارس را سر و سامان دهیم، خاطرنشان کرد: می توان با هماهنگی سازمان غذا و دارو و سازمان دانش آموزی، در قالب انعقاد قرارداد با شرکت ها یا کارخانجات معتبر غذایی، میان وعده های غذایی سالم را با نشان دو وزارتخانه و با توزیع در بوفه های مدارس به دست دانش آموزان سراسر کشور رساند.

رییسی در پایان گفت: این میان وعده ها ضمن برخورداری از ویژگی های سلامتی باید به گونه ای باشند که نیاز دانش آموزان به مکمل ها و شیر را هم در آینده مرتفع کنند تا مشکلات توزیع شیر و مکمل ها نیز از این طریق برطرف شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار