نشست چهارجانبه امنیتی ایران، روسیه، عراق و سوریه برگزار شد

تهران (پانا) - نشست همکاری مشترک امنیتی ایران، روسیه، عراق و سوریه روز چهارشنبه در بغداد با حضور مقامات نظامی چهار کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست چهارجانبه امنیتی ایران، روسیه، عراق و سوریه برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این نشست با حضور ارتشبد عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق، سپهبد عبد الامیر یارالله، فرمانده عملیات مشترک این کشور و نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه، آخرین هماهنگی امنیتی درخصوص مبارزه با گروههای تروریستی و داعش انجام شد.

تبادل آخرین اطلاعات از تحرکات گروههای تروریستی و تاکید بر ادامه و تقویت همکاری ها در مبارزه با داعش و گروههای تروریستی دیگر در عراق از مهمترین محورهای مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای کمیته چهارجانبه در خصوص فعالیت های خود در حوزه امنیتی و اطلاعاتی مبارزه با تروریسم در چارچوب اهداف این کمیته گزارشی ارائه کرد.

دراین جلسه همچنین رئیس ستاد ارتش عراق ضمن تشکر از همکاری کشورهای عضو این کمیته طی سه سال گذشته، نقش آنان در شکست تروریسم را موثر دانست.

وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این نشست تصریح کرد که اکنون در مرحله تازه ای از مبارزه با تروریسم قرار گرفته ایم.

سردار مصطفی مرادیان همچنین خواستار تقویت همکاری این کمیته تا نابودی تروریسم در منطقه شد.

مرکز چهارجانبه اطلاعاتی از سال 1394 با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه در عراق و ریاست سرلشگر العلاق در بغداد تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در جلساتی مداوم آخرین هماهنگی ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار