طرح مهارت آموزی در پاکدشت اجرا می شود

پاکدشت (پانا)- مدیرکل حمایت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی استاندار تهران با اشاره به آغاز طرح کارورزی در سطح استان تهران گفت: این طرح در بازه زمانی یک ساله اجرا می‌شود که ۷ هزار نفر در قالب این طرح در استان آموزش می‌بینند.

کد مطلب: ۸۲۹۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح مهارت آموزی در پاکدشت اجرا می شود

محمد چالویی مدیرکل حمایت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی استاندار تهران در اولین نشست کمیته مهارت‌آموزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح آشنایی کارآموزان با محیط کسب و کار و ایجاد خودباوری درآنها است اظهار داشت: این طرح طیف سنی 15 تا 22 سال را شامل می‌شود و افرادی مدرک دیپلم یا پایین‌تر دارند می‌توانند برای شرکت در این طرح در سامانه اداره کل فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اجرای این طرح بیان کرد: اجرای این طرح می‌تواند تا حد زیادی به احیا مشاغل بومی و سنتی کمک کند، به علاوه کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی و عملی بنگاه‌های خصوصی مزایای این طرح است.

وی در ادامه افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی متقاضیان مهارت‌آموزی می‌بایست حداکثر یک سال و حداقل 80 ساعت دوره مهارت‌آموزی را بگذرانند که در پایان دوره گواهی‌نامه معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

چالویی از آغاز به این طرح در برخی شهرستان‌های استان از اردیبهشت سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این طرح تاکنون در شهرستان‌های پاکدشت، شمیرانات، تهران، اسلامشهر و بهارستان مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

وی همچنین در مورد تعیین سهمیه و تدوین برش شهرستانی طرح مهارت‌آموزی در شهرستان‌های استان گفت: این طرح در 16 شهرستان استان تهران اجرا می‌شود و به زودی احکام فرمانداران به عنوان رئیس کمیته مهارت‌آموزی شهرستان صادر می‌شود.

مدیرکل حمایت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی استاندار تهران اظهار داشت: این طرح در بازه زمانی یک ساله اجرا می‌شود که 7 هزار نفر در قالب این طرح در استان آموزش می‌بینند و داشتن حداکثر 18 سال سن و تابعیت ایرانی برای علاقمندان به شرکت در این طرح الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار