رسالت اصلی سازمان دانش آموزی، توانمندسازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان اعلام کرد: توانمندسازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی، رسالت اصلی سازمان دانش آموزی است.

کد مطلب: ۸۲۹۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رسالت اصلی سازمان دانش آموزی، توانمندسازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی است

محمدرضا عامریان در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: سازمان دانش آموزی، بر اساس ساحت های تربیتی از جمله تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و تربیت علمی و فن آوری با تشکیلات گسترده، در همه زمان و تحت هر شرایطی آماده نقش آفرینی است.

وی با بیان اینکه باید هدف سازمان دانش آموزی بر فراهم کردن فرصت ها برای بروز استعدادهای دانش آموزی متمرکز شود، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی بستر مشارکت فعال دانش آموزان را فراهم می کند. حضور دانش آموزان با استعدادهای متعدد و متنوع، این امکان را فراهم می کند که استعدادهای شاخص از مدارس شناسایی شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های یکسال اخیر سازمان دانش آموزی استان گفت: از زمانی که امر آموزش از نهاد خانواده جدا و به مجموعه آموزش و پرورش محول شد، این نهاد جایگاه ویژه ای یافت، اما در این مقطع زمانی، اهمیت مجموعه آموزش و پرورش و به خصوص فعالیت های سازمان دانش آموزی استان به سبب انجام وظیفه تربیت دینی و سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، بیش از پیش درخور توجه است.

محمد دستورانی، به لزوم اتصال و همکاری بیش از پیش برنامه های سازمان دانش آموزی با معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین ارتباط گیری با سایر نهادها و ارگان ها جهت احصاء نیازهای مجموعه خود، تاکید نمود و افزود: آموزش و پرورش بسترها را فراهم خواهد کرد و سازمان دانش آموزی با کمک نهادهای مردمی، می تواند بسیار فعال و پویا به فعالیت های خویش ادامه دهد.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری اردوهای ملی و قطبی سازمان دانش آموزی گفت: اردوهای ملی و قطبی برای دانش آموزان و مربیان پیش بینی شده که اعزام این عزیزان مستلزم تامین هزینه وسیله نقلیه مناسب، اعزام دانش آموزان و مربیان و سایر فعالیت های پر هزینه سازمان دانش آموزی است که اگر همین هزینه صرف برگزاری برنامه های بومی شود، یقینا آثار و برکات بیشتری را در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار