علمی: آگاهی دادن یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با فساد در جامعه است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آگاهی دادن را یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با فساد در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
علمی: آگاهی دادن یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با فساد در جامعه است

طاهر علمی در دوره آموزشی ضمن خدمت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل سالن اجتماعات این اداره با بیان این که از ادب میهمان این است که هنگام ترک منزل میزبان خداحافظی کند، اظهار داشت: بعد از یک ماه مهیمانی خدا بر ما واجب است دعای وداع با این ماه مبارک را قرائت کنیم.

وی گفت: برای این که رحمت الهی بعد از رمضان نیز شامل حالمان شود چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها استمرار استغفار و طلب رحمت و مغفرت در بقیه ایام و ماه های سال است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی دیگر از راه های گشودن روزنه رحمت الهی این است که از تاریخ و گذشتگان عبرت بگیریم و همچنین از حق دفاع کنیم که دفاع از حق و زنده نگه داشتن حق کار بسیار سختی است.

علمی با اشاره به معنی لغوی فساد که به معنی خروج از اعتدال است، ادامه داد: آگاهی دادن یکی از اصلی ترین راه های مبارزه با فساد در جامعه است وقتی نوجوان و خانواده از اثرات شبکه های مخرب اجتماعی و شبکه های ماهواره آگاهی داشته باشند مطمئنا سراغ آن ها نخواهند رفت ولی متاسفانه گاهی ما در آگاهی دادن کم کار هستیم.

وی افزود: انسان برای دوری از فساد باید نسبت به ظرفیت خود از دین شناخت داشته باشد و دنیا برایش اصل نباشد و همچنین عیب های خود را بشناسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: از بین بردن زمینه های فساد و گناه کار آسانی نیست و برای این منظور باید سعی کرد با عالمان معاشرت داشت و چشم، زبان و گوش خود را کنترل کرد.

علمی در خصوص نقش تقویت مبانی دینی در مبارزه با فساد گفت: دین برنامه سالم زندگی است اگر به طور مثال ما در مسئله حجاب، بینش کافی و آموزش های لازم را به نوجوانان بدهیم آنان خود بخود به حجاب علاقمند می شوند.

وی اظهار داشت: استفاده صحیح از غرایز و توجه به رهنمودهای قرآن اگر در جامعه ای اتفاق افتد آن شهر مدینه فاضله خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی الگو پذیری، مسئولیت پذیری و ترویج معروفات را از دیگر راه های مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: اگر در جامعه ای ترویج معروف همگانی شود بسیاری از مشکلات حل و فساد ها از بین می روند.

علمی گفت: ولایت پذیری از دیگر راه های مبارزه بافساد است و به ما توصیه شده که جلوتر و عقب تر از امام عصر خود حرکت نکنیم بلکه همراهش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار