مدیران درخواست های اشتغالزایی مردم را به طور جدی بررسی کنند

رشت(پانا)-جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد که خواسته های اشتغالزایی مردم را به طور جدی، ساماندهی کرده و مورد بررسی قرار دهند.

کد مطلب: ۸۲۹۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران درخواست های اشتغالزایی مردم را به طور جدی بررسی کنند

آرش فرزام صفت عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان گیلان در شهرستان رضوانشهر بیان داشت: برای دستیابی به اهداف اشتغال، فعالیت های یک یا 2 ساله جوابگو نخواهد بود بلکه باید با بهره مندی از طرح ها و برنامه های نمایندگان مردم و هیات دولت به این اهداف دست یابیم.
وی با اشاره به تلاش های دولت در رفع معضل بیکاری در جامعه افزود: از توجهات ویژه دولت، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال است و افق روشنی در این زمینه برای آینده کشور و جامعه نمایان می باشد.
فرزام صفت با اشاره به اختصاص مبلغ 300 میلیارد تومان سهم اشتغال روستایی استان گیلان طی اواخر سال گذشته گفت: تمام تلاش های ما در این راستا برای توزیع مکانی صحیح بود و در همه شهرستان ها براساس نیاز عمرانی آنها و طبق جمعیت موجود، این اعتبار توزیع شد.
جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان ادامه داد: با توزیع این اعتبار شاید بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری برطرف شود اما این اعتبار در سطح استان به طور شناور در نظر گرفته شده بنابراین هر شهرستانی توانایی جذب کامل اعتبار را داشته باشد، موفق خواهد بود در غیر این صورت این اعتبار به سایر شهرستان های دارای شرایط اختصاص می یابد.
به گفته فرزام صفت ، رضوانشهر از ظرفیت بالای اشتغال در زمینه های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی برخوردار است و در حال حاضر مجموعاً در بخش اشتغال روستایی و فراگیر 26 میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به بخشی از عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف گفت: در سامانه کارا به میزان یک هزار و 50 نفر در بخش روستایی این شهرستان ثبت نام کرده اند که تعداد معرفی شدگان به بانک فقط 15 نفر هستند.
وی همچنین گفت: 336 طرح زیربنایی اشتغالزایی هنوز توسط دستگاه های اجرایی ذیربط بررسی نشده و 33 درصد طرح های اجرایی به کمیته فنی شهرستان ارجاع نگردیده و تاکنون حتی هفت طرحی که هر کدام بیش از 250 میلیون تومان می باشد، به کمیته اجرایی استان هم ارجاع شده ولی به علت نقص پرونده و عدم کارشناسی به شهرستان عودت داده شده است.
فرزام صفت تأکید کرد: با توجه به ظرفیت رضوانشهر، درخواست 481 طرح اشتغالزایی در بخش کشاورزی رضایت بخش نیست و از این تعداد فقط 241 طرح مورد بررسی قرار گرفته که این خود نیز یک معضل است در حالی که می توان با اطلاع رسانی درست و آگاه سازی مردم، این تعداد را به سه برابر افزایش داد.
فرماندار رضوانشهر نیز در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی های مدون در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری با اختصاص وام های کم بهره چهار تا شش درصدی و فراگیر، زمینه های اشتغال را برای جوانان جویای کار فراهم می کند.
عسکر حسنی پور گفت: با توجه به ابلاغیه استان، قبل از اینکه سهم شهرستان در زمینه تسهیلات اشتغالزایی مشخص شود؛ جلسه های هماهنگی را به صورت هفتگی برگزار کرده ایم تا بتوانیم در راستای دستورالعمل روند اجرایی کار را پیش ببریم.
وی گفت: سهم شهرستان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی 9 میلیارد و 700 میلیون تومان و در حوزه اشتغال فراگیر 16 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد و تمام تلاش ما این بوده که در چارچوب آئین نامه ها، این تسهیلات به افراد واجد شرایط پس از بررسی در کمیته شهرستانی پرداخت شود.
حسنی پور اضافه کرد: بنا به تأکید استاندار گیلان مبنی بر اختصاص حداقل 70 درصد از اعتبارات روستایی برای طرح های بوم گردی، از سهم 9 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی 26 طرح به مبلغ سه میلیارد و 490 میلیون تومان به میزان اشتغال 128 نفر و در قالب طرح بوم گردی 25 طرح به مبلغ پنج میلیارد و 850 میلیون تومان و زمینه اشتغال 92 نفر را فراهم کرده است.
فرماندار رضوانشهر بیان کرد: در بخش تسهیلات فراگیر، 19 طرح را به مبلغ شش میلیارد تومان با اشتغالزایی 146 نفر در کمیته فنی شهرستان به تصویب رسانده ایم که از این تعداد، 13 طرح به مبلغ 300 میلیون تومان با اشتغالزایی 13 نفر در بخش تسهیلات روستایی و هشت طرح به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان با اشتغالزایی 60 نفر به بانک معرفی شده اند و مابقی طرح های مصوب شده در کمیته فنی و کارگروه شهرستانی در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار