رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس

طرح ملی همای رحمت در گنبدکاووس اجرا شد

گرگان(پانا)- در طرح ملی همای رحمت ,در ماه مبارک رمضان, ۷۶۱ بسته غذایی به ارزش ۷۶۱ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

کد مطلب: ۸۲۹۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی همای رحمت در گنبدکاووس اجرا شد

اصغر نودهی اظهار داشت: طرح ملی همای رحمت همه ساله توسط هلال‌احمر در سراسر کشور اجرا می‌‌شود و در سال جاری نیز تاکنون بسته‌های غذایی شامل, برنج, روغن, رب گوجه فرنگی, ماکارونی و دیگر اقلام بین بیماران صعب العلاج, زنان سرپرست خانوار, ایتام, خانواده های معلولین, زندانیان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبوده, اما نیازمند هستند, توزیع شد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات هلال‌احمر شهرستان در ماه مبارک رمضان, پهن کردن سفره مهربانی در 104 مکان شهری و روستایی حوزه شهرستان به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار از درآمد بوده است.

رئیس هلال احمر شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر 5 خانه داوطلبی که اغلب در مساجد است، در سطح شهر, یک خانه هلال به صورت رسمی در روستا و 15 خانه هلال به صورت غیر رسمی که در حال اخذ مجوز هستند, فعالیت های خیرخواهانه مانند شناسایی نیازمندان, بیماران صعب العلاج و غیره را در منطقه خود عهده‌دار هستند و یا سفره‌های مهربانی در این اماکن گسترده می‌شود.

نودهی با اشاره به فعالیت‌های پزشکی در شب‌های قدر توسط هلال‌احمر تاکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر,20 چادر سلامت در مساجد, امامزاده و محلات دارای ترافیک جمعیتی مستقر و 20 پزشک و 30 نفر داوطلب هزار نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.

وی یادآور شد: این آمار تنها در 3 شب قدر است, ضمن اینکه در طول سال در برخی از خانه‌های داوطلبی در شب های جمعه ویزیت رایگان انجام می‌شود.

رئیس هلال احمر شهرستان گنبدکاووس گفت: در شب های قدر بنا به سنت حضرت علی ( ع) و حفظ آبرو مستمندان, همکاران هلال احمر بسته های غذایی به همراه گوشت گرم را بدون اطلاع به درب منازل مستمندان می‌رسانند تا با این عمل, در بین جوانان و داوطلبان هلال‌احمر ,این سنت نهادینه, فرهنگ‌سازی و احیا شود.

وی اظهار کرد: توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان تا پایان ماه مبارک رمضان با مشارکت و همکاری خیران خوب شهرستان ادامه خواهد یافت.

نودهی با تاکید بر برپایی سفره افطاری 7 هزار نفری در شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: حاج محمد شهرکی, خیر خوب شهرستان گنبدکاووس, که همکاری خوبی با هلال احمر استان و شهرستان دارند, در این ایام, 7 هزار روزه دار شیعه و سنی را با هدف همدلی و وحدت بین اقوام افطاری دادند که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی درباره طرح تابستانه امداد و نجات و طرح پیمان ادامه داد: طرح تابستانه امداد و نجات در 2 پایگاه ثابت, یکی در سه‌راهی اینچه‌برون و دیگری در مسیر آق قلا, در روستای ایمر به نام پایگاه شهدای مدافع حرم, با بازآموزی امدادگران از خردادماه آغاز شده و از ابتدای تیرماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

نودهی افزود: در این 2 پایگاه روزانه 9 نفر از افراد متخصص که دوره تخصصی پیراپزشکی را گذراندند و نجات‌گران مشغول به فعالیت خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار