حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی عنوان کرد

میزبانی از 16 هزار و 500 زائر خارجی در ماه مبارک رمضان

قم (پانا)- معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به میزبانی ویژه از زائران بین‌المللی حرم مطهر عنوان کرد: 16 هزار و 500 نفر از این زائران طی ماه مبارک رمضان مورد استقبال قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۲۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی از 16 هزار و 500 زائر خارجی در ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی عصر امروز در آیین شکرگزاری خدمات آستان مقدس در ماه مبارک رمضان که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به بسیج کردن هزاران نفر از خادمان افتخاری برای ارائه خدمات مختلف به زائران اظهار کرد: توزیع روزانه 10 هزار افطاری ساده و سه هزار افطاری گرم از جمله این خدمات است.

وی با بیان اینکه طی ماه مبارک رمضان در حوزه‌های مختلف از جمله اجرایی و فرهنگی برنامه‌های مختلف دنبال شده است، اضافه کرد: برپایی محافل ترتیل‌خوانی نوجوانان، بانوان و عمومی از جمله اقدامات فرهنگی حرم مطهر در ماه مبارک بوده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از تلاش فنی و مهندسی حرم مطهر برای تامین نیازهای خادمان رسانه‌ای یاد کرد و گفت: در حوزه معاونت پشتیبانی نیز خادمان حرم مطهر برای رفع نیازهای خادمان دیگر حوزه‌ها گام‌های مطلوبی را برداشته‌اند.

وی به توزیع 100 هزار غذای تبرکی افطاری و 21 هزار سحری میان زائران و مجاوران حرم مطهر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار فعالیت‌های رفاهی و خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی نیز دنبال شده، آیین‌های ترتیل‌خوانی حرم مطهر طی بیش از دو دهه گذشته از جمله برجسته‌ترین آیین‌های قرآن‌خوانی جهان اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی یادآور شد: ترتیل‌خوانی نوجوانان به عنوان یک نهاد هفت ساله در حرم مطهر جلوه‌نمایی می‌کند و روزانه بیش از هزار و 500 نفر در این آیین شرکت و از آیات قرآن کریم استفاده می‌کردند.

وی از برگزاری مراسم‌ ویژه به مناسبت 14 و 15 خرداد ماه یاد کرد و افزود: در ماه مبارک ارتباط مطلوبی با رسانه‌ها داشته و توانستیم هزاران دقیقه برنامه معنوی را از حرم مطهر منعکس کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به میزبانی ویژه از زائران بین‌المللی حرم مطهر عنوان کرد: 16 هزار و 500 نفر از این زائران طی ماه مبارک رمضان مورد استقبال قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی با محوریت شخصیت حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و حضرت علی علیه‌السلام از جمله اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان بوده است، عنوان کرد: در حوزه پژوهش و آموزش کلاس‌های مختلفی برای خادمان و کارکنان آستان مقدس برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی ضمن تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران مختلف برای اجرایی شدن برنامه‌‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: دستاوردهای حرم مطهر در این ماه نشان از عنایت معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار