آغاز اجرای وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز در فارس

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس، یکی از راه های ماندگاری انسان را صدقه جاریه دانست و افزود: صدقه و انفاق می تواند موجب زنده نگه داشتن یاد و نام افراد شود.

کد مطلب: ۸۲۹۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز در فارس

عبدالرسول احمدی در جمع اعضای کمیته وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان فارس، گفت: کشور ما کشور قرآنی است و برای حاکمیت کامل قرآن باید از ظرفیت ها و سرمایه های مختلف برای تقویت آن تلاش کرد.

وی افزود: شخصیت افراد از دوران کودکی و زمانی که تحت تعلیم و تربیت است، شکل می گیرد و اگر بخواهیم کاری اساسی و ماندگار انجام دهیم، باید به سراغ آموزش و پرورش برویم.

وی ادامه داد: از مهمترین کار های تربیتی برای کودکان ،اجرای فعالیت های مختلف قرآنی است که آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای تقویت این امر با محوریت اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

احمدی از مهمترین نتایج حاکمیت معنویت بر جامعه را کاهش آسیب ها و مفاسد اجتماعی دانست و گفت: وقف به عنوان یک سنت حسنه ای است که از دیر باز در بین مردم ایران و بویژه استان فارس رواج داشته و می تواند در جبران کمبود منابع مالی برای فعالیت های قرآنی دانش آموزان نیز موثر باشد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از راه های ماندگاری انسان همین صدقه جاریه است که می توان موجب زنده نگه داشتن یاد و نام افراد است ، چنانچه در قرآن نیز از جهاد با مال در کنار جهاد با جان یاد شده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات آموزش و پرورش طی سال های اخیر، گفت:بر اساس سند تحول بنیادین، فعالیت های حوزه پرورشی همچون فعالیت های قرآنی ،از اصول مهم نظام تعلیم و تربیت است و لازمه توفیق در این مهم، بهره گیری از همه ظرفیت های موجود ، بویژه نهادها و کمک های مردمی و خیرین در اشکال مختلف همچون ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی می باشد.

احمدی گفت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فعالیت های قرآن،عترت و نماز نیازمند همکاری همه دستگاه های مرتبط در این زمینه می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز گفت: تاریخچه وقف در استان فارس به بیش از 700 سال قبل باز می گردد و این نشان از سخاوتمندی مردم فارس در زمینه فعالیت های خیر خواهانه می باشد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به تعداد زیاد موقوفات در فارس گفت: یکی از حوزه هایی که در زمینه وقف به آن در استان توجه لازم نشده و نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر می باشد وقف قرآنی است.

وی گفت:یکی از راه های مهم برای جبران کمبود منابع مالی در زمینه فعالیت های قرآنی، بهره گیری از وقف مشارکتی در این زمینه است که نیازمند اطلاع رسانی و تبلیغ در بین مردم می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز، با هدف استفاده از کمک های مردمی و نهادهای مرتبط ، بویژه دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان برای گسترش فعالیت های قرآنی می باشد.

محمد نظری افزود: همه فعالیت های این طرح با همکاری و نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه با آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی گفت: عمومی کردن و جریان سازی فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش فارس سابقه قبلی داشته، چنانچه برگزاری مسابقات قرآن در مناطق و شهرستان های مختلف استان با مشارکت عموم مردم انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد پشتوانه و منابع مالی پایدار باری توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان از اهداف اجرایی این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار