بازدید ٢هزار و ٣٠٠دانش آموز از شعب تامین اجتماعی فارس

شیراز (پانا) –رئیس سازمان دانش اموزی استان فارس از اجرای دومین مرحله طرح بازدید دانش آموزی با هدف ترویج گفتمان بیمه ای، خبر داد و افزود: ٢ هزار و ٣٠٠ نفر از دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی فارس بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۲۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدید ٢هزار و ٣٠٠دانش آموز از شعب تامین اجتماعی فارس

محسن کلاری با اشاره به اینکه طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی با هدف آشنایی آنان با مقررات تامین اجتماعی و هدایت آنان برای برنامه ریزی و تضمین آینده اجتماعی اجرا شده است، ادامه داد: بیمه تحقق امنیت در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و کاهش دغدغه ها را به همراه دارد.

وی افزود: این طرح بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان دانش آموزی و اداره کل تامین اجتماعی از سال گذشته آغاز شده است.

ارتقاء و اعتلای سرمایه های اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه ای و گسترش بیمه در جوامع، ایجاد بستر لازم برای ارتقاء و پذیرش مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان به عنوان نسل مولد کارآفرین فردای کشور از دیگر اهداف این طرح هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس، سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان اصلی ترین متولی بخش بیمه‌های اجتماعی و درمانی نظام جامع تأمین اجتماعی، دانست که همواره کوشیده است با تامین حداقل معیشت ، دسترسی مخاطبین خود را به خدمات اساسی مورد نیاز تضمین کند.

عبدالکریم نباتی ادامه داد: این سازمان در قبال مخاطبان خود با ارایه تعهدات کوتاه و بلند مدت نقش خطیری در ایجاد امنیت اجتماعی ایفا می نماید و بر همین اساس آشنایی اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان کشور با وظایف و کارکردهای تامین اجتماعی بسیار ضروری است.

وی افزود : در همین راستا برای آشنایی نوجوانان و جوانان استان ، طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی برای دومین سال متوالی با هدف ارتقاء سطح آگاهی عمومی دانش‌آموزان از مفاهیم بیمه وتأمین اجتماعی،ارتقاء و اعتلای سرمایه‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه‌های اجتماعی و گسترش پوشش بیمه ای وایجاد زمینه و بسترسازی لازم برای ارتقاء پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان نسل مولد و کارآفرین فردای کشور اجرا شد.

او با اشاره به زمان اجرای طرح گفت : طبق برنامه ریزی های صورت پذیرفته و با همکاری سازمان دانش آموزی ٢ هزار و ٣٠٠ نفراز دانش آموزان دختر و پسر مقطع نهم، دهم ویازدهم مدارس فارس در قالب گروه های ٢٣رو ٤٦ نفری پیشتازی دانش آموزی از بهمن ٩٦ لغایت خرداد ٩٧ از شعب ٣٥گانه تامین اجتماعی بازدید کرده اند و از نزدیک با مفاهیم و ضرورت های بیمه و تامین اجتماعی آشنا شدند.

وی ادامه داد: ١٠٠ نفر از کارشناسان تامین اجتماعی نیز با حضور در مدارس علاوه بر آشنا سازی دانش آموزان به امر بیمه به سوالات آنان در این خصوص نیز پاسخ دادند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در ادامه به بیان نقاط قوت این طرح پرداخت و گفت: رشد کمی حضور دانش آموزان در مرحله اول از ٨٠٠ نفر به ٢هزار و٣٠٠نفر در مرحله دوم، استقبال دانش آموزان از مباحث بیمه ای ، گفتگوی چهره به چهره دانش آموزان با کارشناسان و مسئولین تامین اجتماعی ، ارایه بسته های آموزشی معرفی مضامین تامین اجتماعی به دانش آموزان و معرفی بیمه زنان خانه دار، اختیاری و مشاغل آزاد به دانش آموزان از نقاط قوت این طرح بود .

وی همچنین از کمبود وقت دانش آموزان در مدت زمان حضور در شعب تامین اجتماعی ، نبود سرفصلی تحت عنوان بیمه های اجتماعی در مباحث درسی دانش آموزان بعنوان نقاط ضعف این طرح یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که با تداوم اجرای طرح و رفع نقاط ضعف آن بتوانیم گامی موثر در معرفی بیمه های اجتماعی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار