مسئول دبیرخانه تقسیم کار ملی بهزیستی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

تدوین ۸ برنامه جامع برای کنترل و کاهش طلاق

تهران (پانا) - مسئول دبیرخانه تقسیم کار ملی بهزیستی از تدوین ۸ برنامه جامع در راستای کنترل و کاهش طلاق در قالب برنامه ششم توسعه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تدوین ۸ برنامه جامع برای کنترل و کاهش طلاق

اردشیر بهرامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اقدامات بهزیستی در راستای طرح کاهش طلاق گفت: مبنای اصلی ما درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه و تأکید رهبری در آسیب‌های اجتماعی است. در برنامه ششم توسعه نیز مبنای قانون این است که سالانه 5 درصد آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد که طلاق نیز یکی از این آسیب‌هاست.

وی با اشاره به روند رو به رشد طلاق در استان تهران گفت: 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی صورت می‌گیرد. سعی کردیم برنامه بهزیستی در زمینه کاهش طلاق را برای 5 سال اول زندگی زوجین قرار دهیم و علاوه بر این آموزش‌های پیش از ازدواج را تعیین کنیم که این آموزش‌ها اثربخش باشد.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه 19 دستگاه همکار و معین در اجرای برنامه کنترل و کاهش طلاق با بهزیستی همکاری می‌کنند، افزود: همچنین در سازمان بهزیستی 8 برنامه جامع برای کنترل و کاهش طلاق در برنامه ششم توسعه تعریف شده است که طبق این برنامه، سهم دستگاه‌ها و تکلیف وزارتخانه‌ها مشخص شده است. به عنوان نمونه آموزش و پرورش موطف است که آموزش‌های پیش از ازدواج را در سنین 16 تا 18 سال در مدارس داشته باشد و دانشگاه‌های استان تهران نیز آموزش‌ها را به 938 هزار دانشجو از سوی 385 مشاور و مدرس دانشگاهی ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار