معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

پیش بینی سنجش 50 هزار نوآموز پیش دبستانی در طرح جامع سنجش سلامت

اهواز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان از سنجش 50 هزار نوآموز پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت در سال تحصیلی 98-97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی سنجش 50 هزار نوآموز پیش دبستانی در طرح جامع سنجش سلامت

اردشیر شجاعی در جلسه ستاد سنجش سلامت آموزش و پرورش استان با بیان این که در سال گذشته تعداد 26 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه های سنجش سلامت به 56 پایگاه به دنبال سنجش بالغ بر 50 هزار نوآموز پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده هستیم.

وی در عین حال با اظهار اینکه در طرح سنجش سلامت سال 96 تعداد 111 هزار و 547 نوآموز فرآیند سنجش را سپری کردند، توضیح داد: از این تعداد 85 هزار و 424 نوآموز بدو ورود به پایه اول و 26 هزار و 123 نوآموز دوره پیش دبستانی تحت پوشش خدمات طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان مهمترین هدف اجرای طرح سنجش سلامت را تشخیص به موقع انواع مشکلات و اختلالات احتمالی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش وپرورش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه و برنامه ریزی جهت ارائه خدمات توانبخشی مشاوره ای و آموزشی در راستای جایگزینی صحیح آموزشی آنها در نظام آموزشی و تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای تمامی کودکان و دستیابی به اطلاعات جامع آموزشی ، بهداشتی و خانوادگی به منظور برنامه ریزی بهینه از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح در آموزش و پرورش خوزستان است.
شجاعی در پایان با اشاره به پیش بینی ثبت نام 106 هزار نوآموز پیش دبستانی و 105 هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول در سال تحصیلی 98-97 ، گفت: تمام تلاش همکاران ما در راستای پوشش حداکثری نوآموزان در طرح سنجش سلامت قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی 97-96 تعداد 537 هزار و 896 دانش آموز مقطع ابتدایی در شش هزار مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار