رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نشست خبری :

اگر بین مسئولان اتحاد و همدلی نباشد، دود آن به چشم همه مردم می‌رود

اهواز (پانا) - نشست خبری رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور رسانه ها برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اگر بین مسئولان اتحاد و همدلی نباشد، دود آن به چشم همه مردم می‌رود

محمد جعفر فلسفی رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به وضعیت اهواز گفت:حاشیه‌سازی‌ها بر اداره شهر و امور مردم تأثیر منفی دارد، عنوان کرد: شورا باید همدل باشد هرچند که اختلاف نیز امری طبیعی است. خوزستان و اهواز در شرایط حساسی قرار دارد و اگر بین مسئولان اتحاد و همدلی نباشد، دود آن به چشم همه مردم می‌رود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب برای حل اختلافات در فضای صمیمانه داخلی و نرساندن آن به فضای عمومی جامعه گفت: برداشت من این است که شورا از حاشیه‌ها عبور می‌کند و دوباره فضای همکاری و همدلی حاکم می‌شود. طبق قانون اعضای شورا نباید به طور مستقیم بر عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند. قائل به این هستم که شهردار نیاز به مشورت و تعامل دارد اما تحمیل پذیرفته نیست و تصمیم را خود او باید بگیرد. اما درغیر این صورت نمی‌تواند اقتدار و کارآیی لازم را داشته باشد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: ایده‌آل آن است که با اعتماد به فکر و توانمندی فردی، او را به عنوان شهردار انتخاب و تمام اختیارات را به او تفویض کنیم و بر کار او نظارت کنیم تا انحراف و اشتباهی صورت نگیرد. اکنون واقعیت این است که مدل دخالت یا مدل آرمانی حاکم نیست و بینابینی است.

فلسفی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضع شهرداری اهواز در دوره قبلی، اظهار داشت: در سال 96 بودجه 1530 میلیارد مصوب شد که حدود 60 درصد آن محقق شد و درسال‌های پیش از آن نیز 50 تا 60 درصد محقق می‌شد. در مورد روگذر شهید بندر که فردا افتتاح می‌شود، برخی می‌گویند که 90 درصد آن در دوره قبل اجرا شد. این صحیح نیست و به ما در آغاز کار گفته شد که 8 ماه به پروژه اعتباری تزریق نشده و متوقف است.

وی همچنین یادآور شد : در شرایطی کار را آغاز کردیم که با انبوه کارهای معطل مانده، طلب 40 میلیاردی بیمه و حقوق‌های معوقه پرسنل شهرداری مواجه بودیم. حتی در مناطق 1، 2 و 3 که مناطق درآمدزای شهر محسوب می‌شوند نیز حقوق کارگران آن پرداخت نمی‌شد اما با وجود این شرایط گام های خوبی برای عمران و آبادانی شهر برداشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار