مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

ایجاد زمینه برای انتقال تجربیات مدیران بازنشسته ضروری است

پانا(تبریز)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: رویکرد و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان این است که با توجه داشتن به قشر بازنشسته و پیشکسوت فرهنگی زمینه های انتقال تجربیات آنها به مدیران جوان را فراهم کند که امری ضروری است.

کد مطلب: ۸۲۹۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد زمینه برای انتقال تجربیات مدیران  بازنشسته ضروری است

جعفر پاشایی عصر امروز در جمع مدیران دهه 60 عنوان کرد: ما از ابتدای دولت یازدهم قرار شد که حتی با وجود امکانات کم به یک اصل مهم توجه داشته باشیم و آن اصل رضایتمندی همکاران و فعالان تعلیم و تربیتی استانمان حداقل در دستگاه خودمان بود که این اصل را توانستیم در ابعاد مختلف ساخت و ساز و فراهم کردن امکانات رفاهی در طول مدت 5سال اجرا کنیم.

وی از افتتاح مرکزی برای پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی خبر داده و افزود: مرکز پیشکسوتان در حال احداث بوده و امید است امسال در هفته دولت افتتاح شود. در این مرکز تمام امکانات لازم در جهت فراهم کردن مکانی برای سپری کردن اوقات بازنشستگان تامین شده است.

پاشایی هدف از برگزاری جلسات با پیشکسوتان فرهنگی استان راعنوان کرد: رویکرد و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان این است که با توجه داشتن به قشر بازنشسته و پیشکسوت فرهنگی زمینه های انتقال تجربیات آنها به مدیران جوان را فراهم کند وتا حد امکان از پیشنهادات و انتقادات آنان در جهت ارتقای کیفیت حوزه تعلیم و تربیت استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز کرد:تبریز و آذربایجان از همان روزهای اول عملکرد و سابقه روشنی در حوزه تعلیم و تربیت داشت اما در چندین سال گذشته نمی توانست رتبه های شاخصی در بین سایر استان ها کسب کند که بدین دلیل تصمیم گرفتیم با تلاش بیشتر شاخص های خود را نسبت به سایر استان ها تغییر دهیم وعملکردی شایسته نام بزرگان آذربایجان و پیشتازان استانمان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تلاش های انجام شده دستگاه تربیتی آذربایجان شرقی اکنون از بین 31 استان در رتبه پنجم قرار گرفته و از نظر شاخص های مختلف آموزشی و ساخت و سازی و همه موارد با پیشرفت چشمگیری روبه رو بوده است همچنین برابر سرشماری ۹۵ سال، نسبت به گذشته شاهد رشد ۲.۵ درصدی رتبه باسوادی استان بوده ایم.

جعفرپاشایی اظهار کرد: باید توجه داشت که طریق تربیت و ادامه مسیر توسط متوالیان هرگز نمی تواند بدون بهره گرفتن ازعقبه و تجربیات پیشکسوتان و بازنشستگان باشد وما نیز در این راستا آماده ایم که برای انتقال این تجربیات تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خبرداد: درادامه روند این جلسات تجربیات مدیران دهه60 و پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت جمع آوری و در اختیار مدیران جوان قرار خواهد گرفت چراکه برای اوج گرفتن نظام آموزشی امروز نیازمند تجربه ارزشمند و دانش مدیریتی پیشکسوتان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار