مدیر کل بیمه سلامت استان قم:

حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان قم گفت: با ایجاد زیر ساخت های لازم، سخت افزاری و نرم افزاری تا پایان شهریورماه دفترچه های کاغذی بیمه سلامت حذف خواهند شد.

کد مطلب: ۸۲۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت

محمدرضا فخاریان مدیر کل بیمه سلامت استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان قم با اشاره به 40 میلیون بیمه شده در کشور در این سازمان تصریح کرد: از مجموع این بیمه شدگان 23 میلیون بیمه شده روستایی و 10 میلیون بیمه همگانی اند، که البته این افراد حق بیمه ای نمی‌پردازند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه می باشند.

فخاریان ضمن بیان اینکه فقط هفت میلیون نفر حق بیمه به این سازمان می پردازند خاطر نشان کرد: کارکنان دولت، اقشار، بیمه همگانی، بیمه روستایی و بیمه ایرانیان پنج شاخه زیر مجموعه این اداره کل است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تاکید کرد: بیمه سلامت، سازمان بیمه پایه است که رسالتش امکان بیمه برای همه اقشار مردم می باشد.

فخاریان تأکید کرد: دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت بنا بر بخشنامه کشوری تا پایان شهریورماه و با توجه به تأمین زیرساخت های مورد نیاز حذف افراد بیمه شده تنها با کد ملی می توانند خدمات بیمه ای مورد نظر خود را دریافت نمایند.

وی هدف این سازمان را توسعه کمی و کیفی و دستیابی به بیمه سلامت توسط مردم دانست و افزود: کاهش پرداخت از جیب مردم، استقرار نظام جامع سلامت، افزایش منابع مالی پایدار برای توسعه بیمه سلامت و ... نیز از جمله اموری که به موازات پیشرفت برنامه‌های نرم افزاری، سعی در حل مشکلات و ارتقاء جایگاه این بیمه داریم.
فخاریان افزود: بیمه سلامت استان قم با 66 پرسنل و 399350 نفر بیمه شده در حال خدمت رسانی به مردم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: بیمه سایر اقشار شامل افرادی می‌شود که توسط سازمان بهزیستی یا بنیاد شهید معرفی می‌شوند، بیش از 52 درصد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان قم بیمه سلامت همگانی هستند.

فخاریان با اشاره به مراکز درمانی دارای قرارداد با بیمه سلامت در استان قم اظهار کرد: با 6 بیمارستان دولتی، با دو بیمارستان غیردانشگاهی از جمله بیمارستان امام رضا(ع) و 2 بیمارستان خیریه خصوصی قرارداد داریم.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان قم دارای 7 دفتر پیشخوان در شهر قم و دو دفتر پیشخوان در مناطق روستایی استان است، 710 مرکز درمانی و پزشکی در استان قم طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و این بیمه با 380 پزشک متخصص در استان قرارداد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: هزینه‌های این بیمه در سال 92، 68 میلیارد و 800 میلیون تومان بود، این رقم در سال 95 به 212 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید و هزینه‌های بیمه سلامت استان قم در سال گذشته 223 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

وی در پایان ضمن اشاره به 4 مرکز پیشخوان در سطح شهر و 3 مرکز دولتی گفت: امسال شاهد کاهش 10 درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته هستیم که با کنترل هزینه‌ها در بیمه سلامت استان و حذف هزینه‌های غیرضروری باید در مسیری حرکت کنیم تا جهت ارائه خدمات درمانی به مردم مشکلی ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار