سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با پانا از ناتمامی یک موزه هنری- فرهنگی می‌گوید

موزه « ایران درودی» همچنان در بلاتکلیفی

‎تهران (پانا) – شهریور سال 95 کلنگ ساخت موزه ایران درودی،‌ نقاش معاصر و مطرح ایرانی، به زمین زده شد. زمین این موزه متعلق به شهرداری است و بنا بود پرداخت هزینه ساخت ساختمان موزه را خود این نقاش بپردازد. اما از آن زمان تاکنون،‌ چنین کاری عملی نشده و این موزه که قرار است حدود 200 اثر از این نقاش را به نمایش بگذارد، هنوز وضع مشخصی ندارد.

کد مطلب: ۸۲۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
موزه « ایران درودی» همچنان در بلاتکلیفی

این بلاتکلیفی، موجب اعتراض ایران درودی شد و از شورای شهر خواست هرچه سریعتر تکلیف ساخت موزه را مشخص کنند. درنهایت، در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران اعضای شورا بر واگذاری قطعه زمینی به ایران درودی به منظور احداث موزه نقاشی رای دادند اما چندی نگذشت که از رد مجوز شورای شهر در خصوص احداث موزه نقاشی ایران درودی از سوی فرمانداری تهران خبر داده شد.

‎علی اعطا،‌ عضو و سخنگوى شورای شهر در این خصوص به پانا گفت:‌ من هم شنیده‌ام که گفته شده اعضای هیات تطبیق با این مصوبه مخالفت و آن را رد کرده‌اند اما هیچ نامه‌ای به دست ما نرسیده است. از زمان اعلام نتیجه موافقت یا مخالفت با مصوبه دو هفته وقت برای اعتراض وجود دارد و این در حالی است که تا امروز نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

‎او ادامه داد: تنها در یک مصاحبه دلایل مخالفت هیات تطبیق با واگذاری زمین به خانم درودی را خواندم که این دلایل از دقت حقوقى کافى برخوردار نیست و نشان می‌دهد شاید مصوبه را مورد بررسى جدی قرار نداده‌اند.

‎اعطا درباره انتظارات دیگر هنرمندان برای ایجاد موزه و اعتراض همسر نادر ابراهیمی به بی‌توجهی به این نویسنده هم گفت:‌ امکانات شهرداری محدود است و نمی‌توان در همه موارد به این شکل عمل کرد. درمورد خانم درودی هم از آنجا که شهرداری دو سال پیش قول ساخت این مصوبه را به این هنرمند پیشکسوت داده است و گویا یک مراسم کلنگ زنى نمادین هم برگزار کرده‌اند و ایشان هم بر اساس این وعده کارهایی انجام داده‌ است،بنابراین ‎بهتر بود این قول عملی شود. ‎اما در هر صورت، معتقدم تمام راهکارها در ارائه ملک از سوی شهرداری و شورا به هنرمندان خلاصه نمی‌شود و می‌توان از فرمول‌های دیگری براى همکارى با هنرمندان آثارشان بهره گرفت.

سخنگوی شورای شهر همچنین افزود:‌ در دوره قبل، واگذارى حق بهره‌بردارى، نیاز به مصوبه شورا نداشت و شهردارى مى‌توانست به تنهایی تصمیم بگیرد. در دوره جدید شورای شهر مصوب کردیم واگذارى حق بهره‌بردارى باید با مصوبه شورا انجام شود.

ایران درودی، متولد سال 1315، یکی از مطرح‌ترین نقاشان معاصر ایرانی است. او همچنین کارگردان، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر است. درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) است. آثار او در ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، فرانسه، سوییس، ژاپن، بلژیک، آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان و امارات در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار