معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد:

مشاوره سرمایه گذاران در حوزه اقامتگاه های بوم گردی ضروری است

قزوین (پانا) - معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد:مشاوره و راهنمایی سرمایه گذاران فعال در حوزه اقامتگاه ها و خانه های بوم گردی ضروری است

کد مطلب: ۸۲۹۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاوره سرمایه گذاران در حوزه اقامتگاه های بوم گردی ضروری است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،علی فرخ زاد در کارگروه گردشگری استان با بیان اینکه"روستاهای قزوین از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری برخوردارند" : تقریبا 84 روستا در سطح استان داریم که از این میان 16 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده اند. چرا که اگر بخواهیم همه روستاها را در این طرح قرار دهیم ، نمی توانیم به هدف مطلوب دست یابیم. اما آنچه مسلم است این که سایر روستاها نیز وقتی نمونه های انجام شده را ببینند، ترغیب خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: رعایت سیما و منظر متناسب با بافت روستا در ساختمانهای جدید و قدیمی و نیز پوشش اینترنتی مناسب برای روستاهای هدف گردشگری، امری ضروری است. همچنین می توان با برگزاری کلاسهای آموزشی برای دهیاری ها و شوراهای روستا، عامل فرهنگ سازی در خصوص گردشگری را برای روستاییان فراهم آورد. فرخ زاد افزود: این کلاسهای آموزشی باید از مرحله تئوری خارج شوند و امکان بازدید از روستاهای موفق در زمینه گزدشگری برای دهیاری ها و شوراها فراهم شود.
وی با تاکید بر فرصت خوبی که تسهیلات اشتغال روستایی فراهم آورده است؛ خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت تا حد ممکن برای آبادانی روستاها استفاده کرد.
فرخ زاد در ادامه گفت: می بایست سرمایه گذارانی که متقاضی احداث خانه های بوم گردی هستند را مشاوره و راهنمایی نمود.در این خصوص می توان با ارائه بسته هایی مناسب، شامل اطلاعات متراژ، مکان قرارگیری زمین، ضوابط ساخت و دیگر اطلاعات مورد نیاز، این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم نمود که به جای اینکه وقت زیادی را صرف جستجوی زمین مناسب نمایند، در فرصتی کمتر اقدام به خرید زمین و احداث خانه های بوم گردی نمایند.
وی تصریح کرد: می توان با تشکیل کمیته ای با حضور دفتر روستایی و میراث فرهنگی و دیگر دستگاههای مرتبط روند این امور را تسریع بخشید.فرخ زاد افزود: در این کمیته می توان تمامی امور مرتبط از جمله الحاق به بافت، مکان یابی، امنیت و غیره در روستاها را بررسی نمود و نیز کار سرمایه گذارانی که می خواهند در این زمینه اقدام نمایند را خارج از نوبت انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار