استاندار تهران اعلام کرد

سهم دستگاه‌های اجرایی در طرح جامع کنترل طلاق در استان تهران تعیین شد

تهران (پانا) - استاندار تهران با توجه به اجرای طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در استان تهران گفت در این طرح سهم همه دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با طلاق دیده شده است.

کد مطلب: ۸۲۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سهم دستگاه‌های اجرایی در طرح جامع کنترل طلاق در استان تهران تعیین شد

محمد حسین مقیمی در سومین جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران گفت: طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در استان تهران اولین طرحی است که فعالیت کیفی را به کمی تبدیل کرده است به طوری‌ که در این طرح سهم همه دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با طلاق دیده شده است. البته در این طرح موازی‌کاری صورت می‌گیرد اما برنامه‌ها در چارچوب برنامه مشخص شده، پیش می‌رود.

استاندار تهران افزود: یکی از بخش‌های طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در استان تهران، آموزش است که در آن برنامه دستگاه‌های مسئول مشخص است به طوری که دانشگاه‌ها، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش باید طبق برنامه و بر حسب حیطه فعالیت خود، افراد را آموزش دهند.

وی خطاب به نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه گفت: اگر هر دستگاه یا سازمانی در راستای اجرای طرح جامع کنترل و کاهش طلاق، پیشنهادی دارد، می‌تواند برای اصلاح طرح آن را مطرح کند. در واقع اصلاح برنامه منوط به پیشنهاد دستگاه اجرایی است. بنابراین دستگاه‌ها باید ظرف مدت یک‌هفته تا 15 روز پیشنهادات خود را اعلام کنند.

مقیمی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای طرح‌ها نیز توضیح داد: آسیبی که برنامه‌های ما را با انحراف از اجرا مواجه کرده است عدم نظارت بر برنامه‌هاست که اگر نظارت نباشد حتما در اجرای طرح جامع کنترل و کاهش طلاق با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار تهران افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان در بخش نظارت انجام داد، ارزشیابی عملکرد دستگاه‌ها است که پیشنهاد می‌شود سازمان بازرسی استانداری با همکاری ان. جی. اُها این ماموریت را بر عهده بگیرند چرا که می‌تواند به موضوع نظارت بر اجرای طرح کنترل طلاق کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید به هفته فرهنگی توجه کنند. در این راستا سازمان‌ها و ارگان‌ها موظف در هر یک از شهرستان‌های تهران یک هفته را به مسایل فرهنگی شهرستان اختصاص دهند. همچنین در این زمینه 16 هفته در طول سال به برنامه فرهنگی در استان تهران اختصاص می‌یابد.

مقیمی در ادامه با بیان اینکه جامعه ما از فرهنگی غنی برخوردار است، گفت: هفته فرهنگی فرصتی برای ظهور نبوغ فرهنگی فراهم می‌کند. در این هفته باید شرایطی فراهم شود تا مردم به میدان بیایند و فرهنگ بومی و محلی خود را نشان دهند.

استاندار تهران با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی می‌توانند برنامه های مؤثری در این هفته پیش‌بینی کنند، تصریح کرد: ایجاد شادابی، احیای فرهنگ سنتی و حفظ ارزش ها در برنامه‌های این هفته در اولویت قرار بگیرد.

بیان آداب و رسوم،نوع پوشش مناطق،گویش های محلی و موضوعات مربوط به ورزش،کتاب و هنر از جمله محورهایی است که استاندار تهران برای توجه در هفته فرهنگی به آنها تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی به عهده اداره فرهنگ و ارشاد استان است، گفت: همه نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد باید برنامه‌های فرهنگی خود را در این هفته ارائه دهند تا هفته‌ای کاملا فرهنگی در شهرستان‌ها داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار