کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در همدان

همدان (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان گفت: فرایند زمان بر و طولانی مدت صدور مجوزهای ساخت و ساز در شهر همدان با انعقاد یک تفاهم نامه چند جانبه میان شهرداری همدان و سایر دستگاه های خدمات رسان کاهش یافت.

کد مطلب: ۸۲۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در همدان

مجید یوسفی‌نوید اعلام کرد: شهرداری همدان در قالب یک تفاهم نامه چند جانبه فرایند صدور مجوزهای مرتبط و پروانه‌های ساختمانی در شهرک صنعتی الوند و شهید بهشتی طی دستورالعمل‌هایی کاهش یافت.

یوسفی‌نوید ابراز امیدواری کرد این دستورالعمل در نهایت به کاهش هزینه‌های اجرا، کاهش روال بوروکراسی اداری و البته افزایش کیفیت ساختمان منجر خواهد شد و بخش قابل توجهی از زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به دلیل دریافت استعلام‌های فراسازمانی مربوط، با فرآیند جدید مرتفع شد.

وی در مورد دستورالعمل‌هایی که منجر به تسریع در صدور پروانه ساختمانی شده افزود: مقرر شد نقشه‌های اجرایی و قطعات تفکیکی شهرک صنعتی الوند و شهید بهشتی به پیوست یک شیت نقشه معماری به انضمام پرونده مصوب و یک نسخه پیش نویس مقادیر مستخرج از نقشه معماری ارسال شود. همچنین با توجه به یکسان بودن نقشه‌های اجرایی مقرر شد در زمان مراجعه متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی در محدوده یاد شده، پس از طی مراحل، تهیه کروکی و صدور دستور تهیه نقشه، یک نسخه از پرونده نقشه در اختیار نامبردگان قرار گرفته و به صورت پلات و مهرشده به مهر و امضاء مهندسان دارای صلاحیت به واحد شهرسازی آن منطقه تحویل شود.

وی ادامه داد: در واحد شهرسازی پس از انطباق نقشه ارائه شده با نقشه مصوب، ضمن تأیید و امضاء نقشه توسط کارشناس مربوط و رئیس واحد شهرسازی، یک نسخه پیش‌نویس آماده شده برای انجام محاسبات مالی و دریافت عوارض قانونی به متقاضی ارائه و نام‌برده به واحد درآمد هدایت می‌شود. معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان در این باره ادامه داد: پس از مراجعه متقاضی به واحد درآمد و پرداخت عوارض تعلق گرفته، نسبت به هماهنگی با سازمان مهندسی ساختمان برای انجام سایر مراحل صدور پروانه کنترل نقشه‌های اجرایی اقدام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار