معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

فعالیت سازمان های مردم نهاد منطبق بر طرح آمایش استان جهت دهی شود/ ضرورت توجه به ارزیابی اثرات اجتماعی و فرهنگی در مدیریت مصرف آب

یزد (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر توجه به ارزیابی اثرات اجتماعی و فرهنگی در مدیریت مصرف آب گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد منطبق بر طرح آمایش استان برنامه ریزی و جهت دهی شود.

کد مطلب: ۸۲۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سازمان های مردم نهاد منطبق بر طرح آمایش استان جهت دهی شود/ ضرورت توجه به ارزیابی اثرات اجتماعی و فرهنگی در مدیریت مصرف آب

جلسه مشترک کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران و کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بیان کرد: یکی از خاستگاه های اصلی ظهور و بروز و نیز تقویت فعالیت سازمان های مردم نهاد عرصه بحران های طبیعی است که سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر نمود فعالیت غیر دولتی در این عرصه هستند.
«محمدعلی طالبی» افزود: هنر دستگاه های مسئول فراهم کردن نفش آفرینی سازمان های مردم نهاد در عرصه مدیریت بحران است و از سوی دیگر هنر سازمان های مردم نهاد نیز جلب مشارکت عمومی برای اجرای برنامه هایی در این عرصه است.
طالبی ادامه داد: در تمام دنیا سازمان های مردم نهاد مرجع جذب کمک های مردمی هستند و حتی ورزشکاران و چهره های محبوب هنری به خدمت سازمان های مردمی غیردولتی درمی آیند که در کشور ما هنوز چنین ظرفیتی به وجود نیامده است.
وی خاطرنشان کرد: باید این مسائل آسیب شناسی شده تا موانع حضور سازمان های مردم نهاد و گروه های مرجع در عرصه مدیریت مسائل اجتماعی و جامعه فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: محیط‌زیست می تواند عرصه حضور گروه های مرجع باشد و فعالیت سازمان های مردم نهاد جزء جدایی ناپذیر از این مفهوم است که خوشبختانه امروز در کشور و استان نیز این حضور نهادینه شده و باید براین مبنا شرایط نقش آفرینی گروه های مرجع مثل روحانیون و هیئت های مذهبی را با توجه به اثرگذاری آن ها فراهم کنیم.
طالبی ادامه داد: به جای جذب همکاری های موضوعی از سوی سازمان های مردم نهاد باید به سمت تدوین برنامه های جامع و هدفمند با توجه به طرح آمایش استان و ضرورت های پیش رو برنامه ریزی و با بهره مندی از تمام ظرفیت ها برای ساماندهی مسائل اجتماعی اقدام کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود بیان کرد: توجه به ارزیابی اثرات اجتماعی و فرهنگی در مسئله مدیریت مصرف و انتقال آب از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است در اقدامات پیش رو مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه تبادل نظر و گزارش اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران استان، معرفی طرح «سفیران سبز» در خصوص بهره مندی از ظرفیت های روحانیت و نهادهای مذهبی در کاهش بحران های زیست محیطی و هم اندیشی با موضوع بررسی پیامدهای اجتماعی کمبود منابع آب در استان نیز صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار