حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی از ۳۹ هزار زن سرپرست خانوار

ارومیه(پانا)- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی با اشاره به حمایت از 39 هزار زن سرپرست خانوار گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری ۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار مبلغ ۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی، تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۸۲۹۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی از ۳۹ هزار زن سرپرست خانوار

مهدی سهیلی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: این قشر از زنان مشکلات مختلفی دارند که بخشی از این مشکلات را از طریق حمایت های مالی و پرداخت تسهیلات و ایجاد فرصت های شغلی می توان رفع کرد.

وی ادامه داد: برای مرتفع کردن قسمتی از مشکلات مالی زنان سرپرست خانوار، کمیته امداد استان با پرداخت ۲۰ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغال، تعداد یک هزار و ۲۷۲ فرصت شغلی برای آنها ایجاد کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی افزود: در ۲ ماه نخست سال جاری، ۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار مبلغ ۶ میلیارد و و ۸۴۰ میلیون تومان به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی، تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

سهیلی با تاکید بر اهمیت حمایت های هدفمند از زنان سرپرست خانوار، بیان کرد: هدف کمیته امداد از حمایت زنان سرپرست خانوار، فراهم کردن زمینه یک زندگی مستقل برای آنها بوده و به همین خاطر در کنار حمایت های مالی، ارائه خدمات آموزشی برای دستیابی به یک زندگی بهتر نیز از سوی کمیته امداد انجام می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۸ هزار و ۹۱۰ زن سرپرست خانوار در استان تحت آموزش های گوناگون مهارتی، فرهنگی و تربیتی کمیته امداد آذربایجان غربی قرار گرفته اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی تصریح کرد: اعطای جهیزیه و سایر کمک های مالی برای ازدواج مجدد زنان مطلقه نیز از دیگر سر فصل های حمایتی این نهاد است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان از سال ۸۶ به منظور تضمین آتیه زنان سرپرست خانوار طرح بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار را در بین زنان ۴۵ تا ۵۰ سال به مرحله اجرا درآورده که که بر اساس این طرح سه هزار و ۱۰۰ نفر تحت حمایت بیمه اجتماعی قرار گرفته و ۱۰۰ نفر از این تعداد تا به امروز بازنشسته شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار