مسعود زالی زاده جامعه شناس :

برای حل مشکلات استان خوزستان نیازمند یک رویکرد جامعه شناختی هستیم

اهواز (پانا) - چهارمین نشست از سلسله کلاسهای آموز ش جامعه شناسی به زبان ساده در محل سازمانهای مرد نهاد استان خوزستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برای حل مشکلات استان خوزستان نیازمند یک رویکرد جامعه شناختی هستیم

مسعود زالی زاده جامعه شناس و استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که هدف و انگیزه برپایی این رشته نشستها و کلاسها چیست گفت : امروزه کشور ما و بخصوص استان خوزستان به دلیل شرایط خاصی که دارد تجربه می کند و این شرایط نیز ریشه در یک شرایط تاریخی خاص دارند. استان ما با آسیب های اجتماعی متعددی رو به رو هست ، و باید توجه داشت که این مسائل و مشکلات اجتماعی ما ریشه در عواملی دارند که این عوامل یا اقتصادی هستند یا اجتماعی یا فرهنگی ، برای این که ریشه این مشکلات و مسائل را درک کنیم قاعدتا نیازمند یک جامعه شناسی یک رویکرد و یک نگاه جامعه شناختی هستیم ، چرا؟ چون نجامعه شناسی به ما می گوید که اساسا مشکلات و مسائل ریشه در زمینه ها و ساختار ها دارند و با توجه به این که اولین راه برای فهم یک موضوع این است که ما دانش خود را افزایش دهیم و با نگاهی علمی و آکادمیک در جستجوی ربرون رفت از مشکلات و کاستیهای موجود باشیم .وی همچنین در خصوص تاثیرگذاری این رشته کلاسها و نشستها افزود :قاعدتا هم هدف اصلی برگزاری چنین جلساتی آشنایی با دانش جامعه شناسی هست تا ما بتوانیم در حقیقت مسائل اجتماعی استان آسیب ها و مشکلات را بهتر و عمیق تر درک کنیم و این چنین جلسات در گذر زمان هم تأثیرات بسیار مثبتی را در بین افراد خواهد گذاشت زمینه رابرای شکل گیری و تداوم یک جامعه مدنی فعال با مشارکت همه افراد جامعه فراهم نماید.

گفتنی است این رشته کلاسها به همت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با همکاری انجمن روزنه امید جوان در محل سازمانهای مردم نهاد استان برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار