شناخت فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمان یک ضرورت است

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با مدیران ، معلمین نمونه و منتخب ناحیه یک ، بنای توسعه در جوامع بشری را در عملکرد معلمین دانست و به تشریح کارکردهای اجتماعی آنان پرداخت.

کد مطلب: ۸۲۹۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شناخت فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمان یک ضرورت است

قاسمعلی خدابنده در دیدار با مدیران مدارس و منتخبین نمونه ناحیه ای و استانی مجموعه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم که متقارن با ماه مبارک رمضان شده گفت : وظیفه داریم از معلمین و جایگاه ویژه آنان تقدیر و تشکر نماییم.

وی اظهار داشت : اساس توسعه در همه کشورها و جوامع ، سرمایه انسانی است و نیروی انسانی کارآمد در دستگاه تعلیم و تربیت ، آموزش می بینند و لذا اگر قرار است توسعه در کشور اتفاق بیفتد ، باید توسط معلمین رخ دهد و در واقع الفبای توسعه با دست دانش آموزان و توسط معلمین آغاز می شود.

وی افزود : آموزش و تعلیم در هر جامعه ای بنا به فراخور شرایط مکانی و زمانی برای دستگاه تعلیم و تربیت وظایفی را مشخص می‌کند و یک نقشه راه را تضمین و تبیین می‌کند و دستگاه تعلیم و تربیت کشور بر اساس این اهداف و مقاصد حرکت می کند و به بیانی ساده فلسفه تعلیم و تربیت از درون جامعه شکل می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرمایشی و از طریق دستورالعمل و بخشنامه موفقیتی نخواهد داشت گفت : در بسیاری از کشورها فلسفه تعلیم و تربیت وجود ندارد ، از این رو این مساله موجب توجه بیشتر به اهمیت آموزش و پرورش شده است و البته در کشور ما فلسفه تعلیم و تربیت بر مبانی بلند و تعالیم نورانی اسلامی بنا شده و می توان با بهره‌گیری از تعالیم الهام بخش قران کریم و سیره ائمه اطهار علیهم السلام فلسفه تعلیم و تربیت را در کشور تعریف کرد.

خدابنده تصریح کرد : بنا به ضرورت و به عنوان یک مربی باید فلسفه تعلیم و تربیت را بیاموزیم و یاد بگیریم و آگاه باشیم که آموزش فلسفه تعلیم و تربیت برای معلمین یک ضرورت است چرا که باعث میشود شناخت آنان از نظام تعلیم و تربیت بیشتر شود و ضرورت‌های تعلیم و تربیت ، اهداف تعلیم و تربیت ، راهکارهای اجرایی که در کلاس درس و مدرسه را بیشتر بشناسند و از این نظر برای ما آموزش فلسفه ، آموزش تعلیم و تربیت یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با سایر علوم پیوند خورده است ادامه داد : امروزه متافیزیک ، اخلاق ، عرفان ، روانشناسی ، جامعه‌شناسی وارد آموزش و پرورش شده است ، و لذا فلسفه تعلیم و تربیت نسبت به گذشته پربارتر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت : یکی از اهداف و نقشه راه در دستگاه تعلیم و تربیت کشور اسنادی است که تحت عنوان سند تحول بنیادین گردآوری شده است و از مهمترین اهداف این سند توجه به تعلیم وتربیت است ، به این معنا که کار معلم در وهله اول تربیت هست یعنی پرورش دادن و رفع موانع پرورش و سپس کشف استعدادها که به عنوان یک مربی باید موانع بروز و ظهور این استعداد را برطرف نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار